شهردار رفسنجان به بیان اقدامات مدیریت شهری برای باز شدن گره‌های ترافیکی شهر پرداخت و از شهروندان تقاضا کرد با وجود حجم بزرگ عملیات عمرانی که در شهر انجام می‌شود، با شهرداری همکاری کنند.

  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در خصوص اقدامات شهرداری اظهار کرد: با عنایت خدا و زحمات پرسنل شهرداری، شهر تبدیل به کارگاه عمرانی شده است و در حال حاضر همانطور که به همشهریان وعده داده بودیم ورودی‌های شهر را برای سال جدید آماده می‌کنیم تا از وضعیت فعلی بهبود پیدا کنند.

وی با بیان این‌که ۱۰ بوستان در محلات در حال ساخت است یا به اتمام رسیده، به باز شدن گره‌های ترافیکی اشاره کرد و افزود: بلوار شهید سید کاظم هاشمی در سال گذشته آماده شد و علاوه بر احداث میدان شهید آزادنیا، مسیر بلوار شهید محمدی(کریم‌آباد)، میدان شهیدان امینی، بزرگراه قدس(شهید حاج‌علی محمدی‌پور)، امتداد آن به بلوار شهید کشاورزی که در حال زیرسازی و آسفالت است، بلوار شهید قنبری، بلوار کتاب، دو بانده کردن بلوار پرستار، دوبانده شدن بلوار جمهوری که بلوار شهید هنری نام گرفت و امتداد آن تا بلوار امام صادق(ع) در محله صادق آباد که در حال تملک است گره بسیار بزرگی را در موازات بلوار طالقانی باز می‌کند.

شهردار رفسنجان که در برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ادامه داد: از سوی دیگر از میدان امام خمینی(ره) چهار باند کندرو به سمت میدان علی ابن ابیطالب(ع) احداث شده، میدان صنعت مس در حال احداث است، کندروهای بلوار کوثر در حال اجراست تا این مسیر چهار بانده شود، از میدان شهدای صنعت مس تا میدان اما حسین(ع) نیز دو کندرو در حال احداث است تا این مسیر نیز چهاربانده شود، این اقدامات تقریباً شهر را از بن‌بستی خارج می‌کند.

کهنوجی در همین زمینه افزود: در آینده نزدیک نیز انتهای علی آباد انقلاب را به شهید مقیمی متصل می‌کنیم تا در خیابان‌های شرقی نیز لوپ داشته باشیم که گره ترافیکی در آن محدوده نیز باز شود.

شهردار رفسنجان درباره آزادسازی بزرگراه قدس و روند آسفالت آن توضیح داد: در بحث کمربندی شمالی که ترافیک را نیز تسهیل کند، آزادسازی بزرگراه قدس مطرح بود که بعد از ۲۵ سال می‌بایست آزاد شود. سه منزل مسکونی باقی مانده بود که در زمان شورای شهر قبل تمام تشریفات قانونی آن از طریق دادگاه انجام شده بود و سه مالک در این قضیه سماجت کردند و حاضر نشدند از دادگاه پول بگیرند. حتی در این رابطه شکایت کردند که در مرحله بدوی و تجدیدنظر محکوم شدند و جای بحث وجود ندارد. تمام اسناد این قضیه موجود است.

وی افزود: روی یک قطعه زمین در ابتدای این مسیر بین دو مالک اختلاف نظر وجود دارد و پروسه دادگاهی وجود دارد که برای تملک آن چون مالکین قبلی بودند و با شهرداری کنار نمی‌آمدند از طریق دادگاه اقدام کردیم. یک کوچه ۸ متری بسیار خراب تبدیل به دو باند کندرو، بزرگراه و باند شمالی شده که باند شمالی این بزرگراه درگیر این قطعه زمین است. شهرداری گره بسیار بزرگی را بعد از ۲۵ سال باز کرد. حالا خانواده‌ای طبق قانون هم حاضر به همکاری نیستند مقصر آن شهرداری نیست.

مهندس کهنوجی خاطرنشان کرد: با وجود حجم بزرگ عملیات عمرانی که در شهر انجام می‌شود، شهروندان عزیز با شهرداری همکاری کنند و با تلفن ۱۳۷ دستگاه ناظر شهرداری باشند. جمع‌آوری زباله، نخاله ساختمانی، فضای سبز و سد معبر را گزارش کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید