شهردار رفسنجان گفت: شهرداری رفسنجان رتبه نخست گل و گل‌کاری را در کشور نسبت به جمعیت و جغرافیا دارد و تنها شهرداری در جنوب‌شرق است که در تامین گل و نشا برای شب عید، خودکفاست.

  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری وبا اشاره به اقدامات شهرداری برای کاشت درخت، اظهار کرد: برای استقبال از بهار و لذت بردن مردم و مهیمانان نوروزی از فضای شهری، غرس بیش از ۲۳ هزار اصله درخت در شهر، غرس ۱۳ میلیون نشا برای شب عید در شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر نفر ۱۵ مترمربع فضای سبز در قانون تعریف شده است، عنوان کرد: این میزان رفسنجان با جنگل ۳۰۰ هکتاری که در مجاورت آرامستان دارد به ازای هر نفر ۱۹.۵ مترمربع بوده که در دو سال قبل این رقم به ۲۱.۵ مترمربع رسیده است.

شهردار رفسنجان به احداث ماهیانه یک پارک محله ای در شهر اشاره و بیان کرد: ۳۱ پارک محله ای احداث و در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید. ضمن آنکه ۸ پارک نیز در حال احداث است. ۱۰ پارک نیز در بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده که احداث شود.

کهنوجی با بیان اینکه در برنامه شورای ششم ۵۰ پارک در ۵۰ نقطه شهر پیش بینی شده است، یادآور شد: ۵ میدان سطح شهر نیز در سال جاری بهسازی و احداث میدان صنعت مس نیز به عنوان یک پروژه بزرگ در حال انجام است.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: در دو هفته اخیر ۲۳ هزار درخت در شهر کاشته که از این تعداد ۱۰ هزار اصله جایگزین درختان خشک شده، قطع شده و … بوده است و ۳ هزار اصله درخت تا پایان سال کاشته می شود. همچنین ۹۳ هزار متر لوله گذاری برای آبیاری این درختان صورت گرفته است.

وی دلیل کاشت درختان غیرمثمر به جای درختان مثمر در سطح شهر را سازگاری آن ها با اقلیم رفسنجان، مسئله آبیاری آن ها و مطالعات کارشناسان برشمرد و گفت: با این وجود گونه زیتون را با اقاقیا و برخی گونه های دیگر جایگزین کردیم. به عنوان مثال درخت چنار در چند سال پیش کاشته شده اما بدلیل مصرف آب بالا و عدم سازگاری با اقلیم جواب گرفته نشده است.

کهنوجی پیگیری نهایی شدن جداسازی آب فضای سبز از آب شهری را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و افزود: به سمت بهره وری آب رفته ایم تا شبکه آب فضای سبز را از آب شهری جدا کنیم. این میزان اکنون به ۸۰ درصد رسیده است. در سال جدید نیز مخازن را کنار چاه های آب احداث می کنیم تا آب با کیفیت بالا به درختان برسد.

شهردار رفسنجان تأکید کرد: شهرداری رفسنجان رتبه نخست گل و گل‌کاری را در کشور نسبت به جمعیت و جغرافیا دارد و تنها شهرداری در جنوبشرق است که در تامین گل و نشا برای شب عید در نهالستان متعلق به خود شهرداری، خودکفاست.

به گفته وی، احداث شهربازی به عنوان مکانی تفریحی، توریستی و با فضای سبز در نیز در برنامه ۱۴۰۳ شهرداری رفسنجان قرار دارد.
مهندس کهنوجی که در برنامه رادیویی صحبت می کرد به سوالات مخاطبان پاسخ داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید