کهنوجی شهردار

شهردار رفسنجان با تأکید بر ادامه ساماندهی و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری، در عین حال مسائلی مانند وجود رودخانه‌ها و باغات پسته در اطراف شهر را در ازدیاد سگ‌های ولگرد در سطح شهر موثر دانست.

  • ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در گفت‌و‌گوی رادیویی با موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: اگر چه موضوع سگ‌های ولگرد معضلی است که گریبانگیر همه شهرها شده اما چند مسئله سبب می‌شود با وجود تلاش مداوم شهرداری برای ساماندهی و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد، همچنان شاهد ازدیاد این حیوانات باشیم.

وی افزود: نخستین مسئله وسعت بالای شهر رفسنجان با ۸ هزار هکتار و با تراکم زیاد است که سبب شده زمین‌های خالی زیادی در شهر وجود داشته باشد و زمین‌های خالی در هر کوچه و محله‌ای مشکلاتی از جمله محل تجمع سگ‌های ولگرد را سبب می‌شود.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: وجود باغات زیاد در اطراف شهر و رودخانه‌هایی که از اطراف شهر عبور کرده‌اند نیز بر معضل سگ‌های ولگرد در رفسنجان دامن زده و سبب شده تلاش‌های زیاد شهراری در این زمینه کم‌رنگ جلوه داده شود.

کهنوجی رتبه چهارم کشورمان در بحث سگ‌گزیدگی و آمار ۲‌هزار سگ‌گزیدگی در استان کرمان در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سوی دیگر ترحم بی‌جا نسبت‌به سگ‌های ولگرد از سوی شهروندان و غذا دادن به آن‌ها و زاد و ولد زیاد این حیوانات نیز بر این معضل دامن زده است.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه جلسات ساماندهی سگ‌های ولگرد با ریاست فرماندار محترم برگزار می شود، افزود: ما متولی شدیم که به روستاها کمک کنیم سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شود. عقیم‌سازی اشکالاتی دارد اما مجبوریم برای ساماندهی اقداماتی را در راستای دستورالعمل‌های وزارت کشور و بهداشت انجام دهیم.

وی از تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدمات شهری برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد قدردانی کرد و یادآور شد: شهرداری با تمام توان برای ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدام می‌کند اما در عین حال باید فرهنگ‌سازی غذا ندادن به این حیوانات از سوی برخی همشهریان که در واقع جفا به دیگران است نیز توسط رسانه‌ها انجام شود.

کهنوجی درباره جمع‌آوری زباله‌ها نیز گفت: با‌توجه به قرارداد، پیمانکار موظف است تمام کوچه‌های شهر را چه خاکی و چه آسفالت تحت پوشش قرار دهد. به اذعان برخی شهرداران کلانشهرها، رفسنجان پیشرو حذف سطل زباله و نظافت شهری است. همشهریان محترم در تفکیک زباله می‌توانند به شهرداری کمک کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید