مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رفسنجان، عملکرد یک ساله اداره ارتباطات شهرداری رفسنجان را تشریح کرد.

  • ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، سیدعباس حسینی داورانی با اشاره به ارتقاء اداره روابط‌عمومی و ارتباطات‌عمومی شهرداری رفسنجان به اداره ارتباطات و امور بین‌الملل اظهار کرد: اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با تغییر ساختار در جهت تخصصی کردن و سرعت بخشیدن به امور در قالب شش مدیریت، در یک سال گذشته به فعالیت پرداخت. ضمن آنکه فرهنگسرای رسانه و دبیرخانه های پیشنهادات و شفافیت نیز زیرمجموعه این اداره قرار دارند.

مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رفسنجان، با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی جهت پیوند خواهرخواندگی رفسنجان با ۱۲ شهر جهان در یک‌سال نخست فعالیت مدیریت جدید شهری، افزود: از آنجایی که معتقدیم که رفسنجان پتانسیل های قابل توجهی در راستای دیپلماسی شهری دارد، اداره ارتباطات در این حوزه ورود کرده است. اما نتیجه یابی آن اساسا فرایندی طولانی و بلند مدت است و در این مدت با شهرهای هدف پیوند خواهر خواندگی در کشور اسپانیا رایزنی هایی انجام شده است.

حسینی با بیان این که از برنامه های ده گانه شهرداری رفسنجان در تحقق روی خوش آرامش، تحقق مدیریت مشارکتی، شفافیت و مقابله با فساد بوده است، اظهار کرد: در این بازه‌زمانی سامانه نظام جامع پیشنهادات با شعار «شما هم نقش دارید» در راستای مدیریت مشارکتی آغاز به کار کرد، که تا کنون بیش از ۷۰۰ پیشنهاد مشورتی از سوی شهروندان به شهرداری ارائه شد که در ماه آینده نیز همزمان با یکسالگی این سامانه از پیشنهاد دهندگان تقدیر به عمل می آید.

وی افزود: همچنین دبیرخانه شفافیت شهرداری رفسنجان در دی ماه سال گذشته در اداره ارتباطات تشکیل شد که خوشبختانه با جمع آوری سریع اطلاعات از فروردین ماه سال جاری سامانه شفافیت شهرداری رفسنجان با عنوان روشنا و با شعار «شما که غریبه نیستید» در دسترس عموم قرار گرفت. همچنین سامانه مقابله با فساد هاتف با شعار «چشم ما باشید» از سوی اداره ارتباطات طراحی و به اداره بازرسی شهرداری تحویل داده شد.

مشاور ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رفسنجان همچنین در خصوص تغییر دستور کار پورتال شهرداری رفسنجان گفت: تغییر پورتال شهرداری از اطلاع‌رسانی به خدماتی، آماده‌سازی ۹۰ درصدی زیرساخت‌ها جهت تحقق شهرداری الکترونیک، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری و راه‌اندازی ۲۵ زیرسایت از دیگر اقدامات این اداره در یک‌سال نخست فعالیت مدیریت جدید شهری است.

مشاور شهردار رفسنجان با بیان اینکه راه اندازی بخش تشریفات در ذیل مدیریت تبلیغات از اقدامات مهم و مورد نیاز شهرداری و پرسنل خدوم آن بود که طی سالیان گذشته موردغفلت واقع شده بود، اظهار کرد: مدیریت تبلیغات و تشریفات مجموعه ای تخصصی در این حوزه و بازویی توانمند برای همه بخش های شهرداری است که در یک سال گذشته علاوه بر خدمت رسانی متعدد در حوزه تشریفات به ویژه در حوزه صنعت توریسم و اسکان بیش از ۷۰۰ مهمان، در حوزه تبلیغات نیز اقدامات قابل توجهی داشته است به طوری که از حیث کمی و کیفی فعالیت های این مدیریت در یک سال گذشته از مجموع فعالیت های آن در طی سالیان گذشته  بالاتر بود.

وی افزود: ورود جدی به حوزه کانون های تبلغیاتی و قاعده مند کردن فعالیت های این حوزه و تعیین تکلیف های مالی آن که در طی سال های گذشته انباشت شده بود، اقدامی بسیار مهم و قابل توجه این مدیریت بوده است.

حسینی همچنین با اشاره به اخذ مجوز ساخت و جانمایی ۱۲ بیلبورد تبلیغاتی با همکاری کانون‌های تبلیغاتی و ساخت و نصب ۲۲۰ عدد پرتابل در یک سال گذشته، عنوان کرد: در این بازه‌زمانی۵۰ هزار مترمربع اسپیس و داربست، بیش از  ۲۱ هزار مترمربع بنر و بیش از ۱۰ هزار متر پرچم و ریسه  به مناسبت‌های ملی و مذهبی در ۱۲۰۰ نقطه سطح شهر نصب و اکران شده است.

مشاور ارتباطات شهرداری رفسنجان همچنین در خصوص عملکردمدیریت ارتباطات مردمی رفسنجان خاطر نشان کرد: در یک‌سال نخست فعالیت مدیریت جدید شهری، ۱۳۵۶ عنوان پیام و گلایه مردمی از طریق سامانه ۱۳۷ دریافت شده است که ۵۲ درصد ترتیب اثر داده شده و ۳۸ درصد آن در حال انجام است. همچنین در این مدت برای نخستین بار، مدیران شهرداری مستقیما با حضور در مرکز ۱۳۷ پاسخگوی تماس های مردمی شدند که این حضور هر دو هفته یکبار انجام می شد.

سید عباس حسینی با بیان موضوع فعالیت مدیریت تدوین عملکرد اعلام کرد: هدف این مدیریت ثبت و ضبط عملکرد تمامی بخش های شهرداری رفسنجان به صورت روزانه، رصد پیشرفت پروژه ها مطابق با برنامه، پیگیری وعده های انجام شده از سوی شهردار و انتشار گزارش عملکرد های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله در راستای شفافیت و اطلاع شهروندان از ریز عملکرد شهرداری رفسنجان است که خوشبختانه در یک سال گذشته برای اولین بار این چنین ساز و کاری در شهرداری آغاز به کار کرده است.

حسینی، برگزاری مسابقه بزرگ «شهر رمضان»، مسابقه عکس و فیلم از پویش خانوادگی «سلام فرمانده»، مسابقه ملی وصیت سردار با شرکت ۶ هزار نفر از ۲۹ استان کشور، برگزاری دوره مهارت‌های سواد رسانه‌ای، دیدار مدیران فرهنگی و تبلیغاتی شهرداری‌های رفسنجان و تهران با موضوع افزایش همکاری‌ها، نصب تابلوهای خوش‌آمدگویی در ورودی‌های شهر، تلاش برای برندینگ رفسنجان با طراحی شعار جهان شهر پسته و مس، همکاری با رسانه ها، افزایش چشم گیر تولیدات محتوایی رسانه ای را از دیگر فعالیت‌های اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری در یک‌سال گذشته برشمرد.