معاون هنری شهرداری رفسنجان با بیان اینکه پویش شهردارشو، ترکیب استعدادیابی، توانمندسازی و رقابت مثبت نوجوانان است جزئیات این پویش را تشریح کرد.

  • ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، دکتر سید عباس حسینی همزمان با آغاز ثبت نام پویش رقابتی شهردارشو گفت: این پویش که آغاز گاه فاز دوم محله محوری شهرداری رفسنجان به شمار می رود ویژه متولدین ۱۳۸۰/۱/۱ تا ۱۳۸۹/۱۲/۲۹ است.

وی اظهار داشت:‌شهردارشو پویشی سراسر چالش و رقابت برای نسلی است که مطالبه گری و حق خواهی ویژگی بارز آنان است و شهرداری رفسنجان نیز بر خود لازم دانست تا با رویکرد مدیریت مشارکتی و توانمند سازی این فرصت را به این نسل هدیه کند تا ضمن آموزش های لازم و ایجاد انگیزه، پروژه استعدادیابی مدیریتی را نیز کلید بزند.

حسینی خاطرنشان کرد: چالش نخست این پویش جسارت است به این ترتیب کسانی که تمایل دارند تا به عنوان شهردارمحله انتخاب شوند باید در سایت شهرداری رفسنجان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: چالش دوم دفاع و اقناع است. متقاضیان کرسی شهردار محله پس از ثبت نام باید نسبت به تدوین برنامه های خود اقدام و برای دفاع از خود در مقابل اعضای شورای محله آماده شوند. این چالش، اهمیت به سزایی دارد زیرا نخستین رقابت میان داوطلبین شکل می گیرد و فردی که شورای محله را اقناع سازد و تصویر بهترین از خود نشان دهد می تواند پیروزاین چالش باشد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به ضرورت یادگیری کارتشکیلاتی و گروهی اظهار داشت: کادرسازی و تشکیل تیم چالش سوم این پویش است به این ترتیب که شهرداران منتخب محله باید ۹ معاون و مدیر را در بخش های تخصصی مدیریت شهری برای خود انتخاب تا ضمن پیشبرد امور، با اتکا به خرد جمعی و تیمی، ایده ها و برنامه های خود را برای توسعه محلات تدوین کنند.

حسینی افزود: تمامی شهرداران منتخب و معاونین و مدیران آن موظف هستند تا در کارگاه های آموزشی شرکت و ضمن آشنایی با وظایف خود و وظایف ذاتی و تخصصی شهرداری نسبت به رعایت دقیق آیین نامه پویش نیز اطلاع یابند.

مشاور شهردار رفسنجان با تاکید بر اهمیت نقش شورای محلات در این پویش عنوان کرد: شورای محلات رفسنجان که به عنوان یکی از نمونه های موفق کشوری شناخته شده است در این پویش در جایگاه شورای شهر خواهد بود تا ضمن انتخاب شهردار محله، بر تصمیات و اعمال مدیران محله نظارت و نسبت به تایید یا رد تصمیات شهرداری محله اقدام ورزد.

سید عباس حسینی با بیان این که پویش شهردارشو فرایندی بلند مدت و نیازمند برنامه ریزی های متعدد فنی و اجرایی است گفت: این پویش در چندفاز پیش خواهد رفت و برای درگیرکردن نوجوانان و ایجاد انگیزه و همچنین معرفی طرح، فاز نخست آن به صورت رقابتی طراحی شده است که با پایان یافتن مهلت مقرر تمامی اعمال، تصمیمات و مصوبات شهرداری محله توسط ۷ داور بررسی و رتبه های اول تا دهم معرفی می شوند تا ضمن برخورداری از پاداش نقدی به فراخور رتبه دوره فعالیت آنها نیز تمدید خواهد شد.

حسینی در پایان اظهار داشت، این پویش با همکاری و همراهی همه بخش ها و مدیران شهرداری، شورای اسلامی شهر، شورای محلات پیش خواهد رفت و جا دارد تا از همکاری آموزش پرورش، دانشگاه ها، گروه ها و پایگاه های بسیج و ائمه جماعات مساجد که برای اجرای این برنامه پای کار بوده اند کمال تشکر را داشته باشم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید