از ۸۴ کونگ فو کار برتر در نخستین المپیاد ستارگان رزمی رفسنجان در بخش آقایان و بانوان تقدیر شد.

  • ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، رئیس هیئت کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان رفسنجان در آیین اختتامیه مسابقات کونگ فوتوآ در دو بخش آقایان و بانوان در سالن ورزشی فرهنگیان عنوان کرد: کونگ فوتوآ ورزش اصیل ایرانی است که در سال ۵۱ در ایران شکل گرفت و فعالیت رسمی این رشته رزمی با تأسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۵۲ آغاز شد و همچنین کونگ فو ۲۵ سال قبل در رفسنجان پایه گذاری شد.

وی از عدم توجه مسئولین به این ورزش در سالهای قبل یاد کرد و گفت: اقدام شایسته باشگاه شهرداری رفسنجان در برگزاری نخستین المپیاد ستارگان رزمی قابل تحسین است؛ باشگاه علاوه بر برگزاری این رقابت ها و اهدای لوح، مدال، حکم قهرمانی و جایزه نقدی، به ایجاد انگیزه و ترغیب علاقمندان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز کمک می کند تا جامعه پر از نشاط و پویایی شود.

طالبی ادامه داد: در رشته رزمی کونگ فوتوآی این المپیاد ۱۳۰ نفر از بانوان و ۱۰۰ نفر از آقایان رزمی کار شرکت کردند که این رقابت ها در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان و ۶ رده وزنی از -۲۰ تا +۶۸ کیلوگرم برگزار شد.

وی تصریح کرد: در بخش آقایان ۳۶ نفر و در بخش بانوان نیز ۴۸ نفر به عنوان نفرات برتر مسابقات معرفی شدند که علاوه بر مدال طلا، نقره و برنز ، هدایای نقدی و حکم قهرمانی نیز به آنها اهدا شد که این کار روحیه علاقمندان را تحت تأثیر قرار داده است.

طالبی گفت: در این المپیاد سطح مسابقات بسیار بالا بود و از ۵ باشگاه ورزشی بانوان و دو باشگاه ورزش آقایان در این المپیاد شرکت داشتند.

وی حضور مسئولین در تقدیر از این برندگان را مایه افتخار دانست و با اشاره به اینکه نفرات برتر و اول به مسابقات استانی، ملی و بین المللی اعزام خواهند شد، بیان کرد: در این مسابقات خانم ها نظری، ناظوری و دوراندیش به عنوان مربیان برتر خانم معرفی و تجلیل شدند.

طالبی در این اختتامیه از مسئولان خواست تا برای افزایش سطح پیشرفت در این رشته ورزشی رزمی زمینی جهت احداث خانه کونگ فوتوآی رفسنجان اختصاص داده شود و اظهار امیدواری کرد که شهرداری و دیگر مسئولین در این رابطه تدابیر لازم را بیندیشند تا برنامه ای در خور شأن ورزش کاران علاقمند به این رشته رزمی تدوین و اجرا شود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید