مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با توجه به احتمال خطر برق‌گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، به شهروندان توصیه کرد برای این انجام کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک بگیرند.

  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس علی رمضانی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن فصل گرم سال و استفاده شهروندان از کولرهای آبی، اظهارکرد: در کولرهای آبی با توجه به وجود خازن، برق و آب خطر برق گرفتگی زیاد است، از این رو نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام شود.

وی افزود: در حوادث برق گرفتگی شایع ترین موارد مربوط به کولرهای آبی است و متاسفانه سالانه تعدادی از شهروندان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی، دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان تاکید کرد: با توجه به احتمال خطر برق‌گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک گرفته شود در غیر این صورت شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس‌دهی سالانه کولر آب بر روی سیستم برق، موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی و برق گرفتگی و حریق پوشاله‌های کولر وجود دارد.

رمضانی‌نژاد با اشاره به این‌که تمام تجهیزات و سیستم‌های برقی کولر از جمله فیوزها، سیم کشی‌ها و کابل‌ها باید دارای استانداردهای لازم باشد، افزود: قبل از انجام هر گونه عملیات سرویس کردن کولر، باید از عدم وجود جریان برق اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در نصب کولر آبی را رعایت اصول ایمنی، توجه به سالم بودن و در نظر گرفتن محل مناسبی دور از تابش نور مستقیم آفتاب است و نصب کولر آبی باید با اصول مشخصی انجام شود تا بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید