معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان رهاسازی پساب‌های خانگی را در معابر تهدید بهداشت و سلامت عمومی دانست و به شهروندان در این رابطه هشدار داد.

  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، احمد غلامحسینی اظهار کرد: رها ساختن پساب منازل در کوچه و خیابان‌های رفسنجان یکی از معضلاتی است که شهروندان را کلافه کرده و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از آنان و آلودگی محیط زندگی مردم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا، فاضلاب رها شده از منازل باعث مزاحمت، ناراحتی، آلودگی، ایجاد بوی نامطبوع و در بعضی مواقع باعث اختلافات و درگیری‌هایی بین شهروندان می‌شود و از سوی دیگر چهره کوچه ها و خیابان‌های شهر را نازیبا ساخته و سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان رهاسازی پساب‌ها و فاضلاب‌های خانگی در معابر را یکی از معضلات مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این فاضلاب‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی بهداشتی و زیست‌محیطی برای شهروندان، عمر مفید جوی‌ها و جداول را کاهش داده و هزینه‌های مدیریت شهری را افزایش می‌دهد.

غلامحسینی در ادامه بیان کرد: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، لوله‌های آب منازلی که پساب فاضلاب خود را در کوچه و معابر رها کنند در مرحله اول با سیمان پلمب شده و در صورت تکرار پیگرد قانونی و قضایی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان همچنین با بیان این‌که نگهداری دام در منازل در مناطق شهری ممنوع است، خاطرنشان کرد: این اقدام موجب ایجاد بوی تعفن نامطبوعی در مناطق شهری می‌شود. دام‌ها باید از محل زندگی افراد جدا شده و بیشتر در خارج از مناطق مسکونی نگهداری شوند که در این شرایط دامپزشکی می‌تواند بر سلامت دام‌ها نظارت کند. با توجه به مشترک بودن برخی بیماری‌ها بین انسان و دام، نزدیکی محل نگهداری حیوانات به منازل مسکونی و رفت و آمد مردم موجب ایجاد بیماری‌ها از جمله تب مالت و تب کریمه کنگو می‌شود لذا با کسانی که دام در منزل نگهداری می‌کنند برخورد خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید