مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان، نسبت به وقوع حوادث تلخ ناشی از شنا کردن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در فصل گرما هشدار داد.

  • ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس علی رمضانی‌نژاد اظهار کرد: با فرارسیدن فصل گرما افراد زیادی به سمت ورزش شنا، بویژه در سدها و استخرهای روباز روی می‌آورند. اما گاهی شنا کردن در این مکان‌ها به قیمت از دست دادن جان این افراد تمام می‌شود.

وی افزود: خطر سقوط و غرق‌شدگی در استخرهای پلیمری در مقایسه با دیگر استخرها بیشتر است، پوشش‌های ژئو ممبران حالتی شبیه پلاستیک فشرده دارند و خیلی لغزنده هستند، به این ترتیب اگر کسی در استخر سقوط کند نمی‌تواند از روی این ورق‌های لیز، خودش را به بیرون استخر کشانده و جانش را نجات دهد.

وی بیان کرد: این استخرها به صورتی ساخته می شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، نه پله ای دارند که بتوان از آن ها خارج شد و نه لبه‌ای دارند که بتوان از آن یاری جست، تا رسیدن کمک و نیروهای امدادی خود را روی آب نگه داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان بار دیگر تأکید کرد: استخرهای کشاورزی به دلیل استفاده از سازه‌های لاستیکی و دارا بودن شیب تند در کناره‌ها، محیط بسیار خطرناکی برای شنا کردن افراد می باشد که حتی در صورت مهارت فرد در امر شنا می‌تواند خروج از آن را غیرممکن سازد و توصیه می‌گردد به هیچ عنوان از این محیط برای تفریح و شنا کردن استفاده نشود.

رمضانی‌نژاد با بیان این‌که استخرهای کشاورزی به هیچ وجه برای شنا مناسب نیستند، تصریح کرد: دارندگان استخرهای کشاورزی موظف به نصب تابلو «شنا ممنوع» در پیرامون استخر بوده و تمامی استخرهای کشاورزی باید فنس‌کشی مناسب داشته و به نردبان نجات استاندارد به تعداد کافی مجهز باشند تا در زمان نیاز به‌سرعت از آن استفاده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در پایان توصیه کرد: کشاورزان و تمامی بهره‌برداران از استخرهای آب کشاورزی فن شنا را بیاموزند و از وسایل ایمنی مانند جلیقه نجات استفاده و در دسترس داشته باشند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید