مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان از اجرای ویژه برنامه های هفته درختکاری با شعار محوری «هر خانواده؛ یک خانه سبز» خبر داد.

  • ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس ملکی با بیان اینکه شعار محوری مدیریت شهری در هفته درختکاری «هر خانواده؛ یک خانه سبز» تعیین شده است، از اجرای بیش از ۱۰ برنامه متنوع از ۱۴ لغایت ۲۰ اسفند توسط شهرداری رفسنجان خبر داد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ادامه داد: برپایی مسابقه عکس موبایلی «هر خانواده؛ یک خانه سبز» به منظور تشویق شهروندان برای توسعه فضای سبز، کاشت درخت توسط مسئولین و اصحاب رسانه و برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان ویژه شهروندان درخصوص نگهداری گل ها و گیاهان آپارتمانی در محل نهالستان و مصلی و کاشت گل در گلزار شهدا اجرا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به استقبال هرساله شهروندان از دریافت نهال رایگان در مراکز از پیش تعیین شده، به منظور جلوگیری از ازدحام و برای رعایت عدالت در اهدای نهال به شهروندان، امسال توزیع نهال طبق هماهنگی های انجام شده با شورای محله در محلات انجام می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با تأکید بر اینکه در باغچه هر منزل حداکثر چهار نهال عموما مثمر و غیرمثمر کاشته می‌شود، یادآور شد: همزمان با توزیع نهال، کارشناسان فضای سبز همراه با خودروی اهدای نهال در محلات حاضر شده و ضمن کاشت درخت و ارائه آموزش های لازم، به سوالات شهروندان پیرامون گل وگیاه نیز پاسخ می دهند.
وی مشارکت شهروندان را در کاشت درخت مؤثر خواند و افزود: فصل درختکاری فرصتی مغتنم برای حفظ و توسعه فضای سبز شهری است که بخشی از آن به داخل محدوده منازل، مدارس، اداره‌ها و مجتمع‌های مسکونی مربوط می‌شود.