رئیس اداره سیما و منظر شهرداری رفسنجان از اتمام اجرای نقاشی دیواری در زیرگذر میدان شهید سپهبد سلیمانی خبر داد.

  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجتبی میرزمانی اظهار کرد: با توجه به این‌که نام سابق میدان، شهدا بود، برای اجرای نقاشی دیواری در زیرگذر ترجیح داده شد به شهدای مدافع حرم پرداخته شود.
وی افزود: طراحی توسط آقای رحیمی از هنرمندان رفسنجانی انجام گرفت و چهار گروه از بهترین اجراکنندگان رفسنجانی آن‌را انجام دادند. پروسه طراحی و اجرا شش ماه به طول انجامید.
وی توضیح داد: برای هر ورودی یک سردار شهید طراحی شده که ورودی میدان از سمت شرق شهید «حامد بافنده» و خروجی آن «شهید حسین بادپا» است. ورودی از سمت بلوار طالقانی «شهید حاج قاسم سلیمانی» و خروجی آن «شهید محمد جمالی» است.

رئیس اداره سیما و منظر شهرداری رفسنجان با بیان این‌که شهید محمد جمالی اولین شهید مدافع حرم است که حاج‌قاسم پای او را بوسیده و تصویر این مضمون در نقاشی نیز آورده شده است، تصریح کرد: شهید حسین باپا نیز یکی‌از شهدای مطرح مدافع حرم است که حاج‌قاسم به ایشان “دردانه کرمان” لقب داده بود.

میرزمانی با اشاره به این مطلب که تصاویر نقاشی شده در این نقاشی دیواری بر اساس زندگینامه آن‌ها بوده است، عنوان کرد: شهید حسین بادپا بر اساس کتاب «دردانه کرمان»، شهید سلیمانی بر اساس کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» و «حاج قاسمی که می‌شناسیم»، شهید محمد جمالی بر اساس کتاب «پاییز پنجاه سالگی» و شهید حامد بافنده چون کتابی از ایشان منتشر نشده بود بر اساس زندگینامه طراحی شد. در این طراحی‌ها حوادث زندگی این شهدا تا شهادت به تصویر کشیده شده است.

رئیس اداره سیما و منظر شهرداری رفسنجان یادآور شد: در مرکز زیرگذر نیز چهار جمله از شهید سلیمانی طراحی و تا دو روز آینده اجرا و این نقاشی زیبای دیواری به مساحت تقریبی ۳‌هزار مترمربع به اتمام می‌رسد.

مهندس میرزمانی اظهار کرد: در آستانه سال نو و در راستای فضا سازی و زیباسازی شهر طرح شستشو، پاکسازی و رنگ آمیزی جداول معابر شهر آغاز شده است و تا کنون حدوداً ۸۰ هزار متر مربع از جداول معابر بلوارهای سطح شهر رنگ آمیزی گردید و این کار همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین مبلمان شهری ، ایستگاه های اتوبوس، پل ها ، گلدان ها در معابر اصلی شهر و بوستان ها در حال رنگ آمیزی می باشد.

میرزمانی گفت: در ضمن روند پاکسازی تبلیغات غیر مجاز دیواری در معابر اصلی شهر ادامه دارد که بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع پاکسازی شده است و از شهروندان درخواست می کنیم از نوشتن تبلیغات دیواری خودداری نمایند.

عکس ها از امین قاسمیان