مراسم اختتامیه نخستین سوگواره هنر «خیمه آه» با حضور مسئولین و هنرمندان در فرهنگسرای فانوس شهرداری برگزار شد.

  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره هنر «خیمه آه» با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان، جمعی از معاونین و مدیران شهرداری برپا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان در این مراسم با قدردانی از زحمات هنرمندان شرکت‌کننده در این سوگواره، اظهار کرد: در مدت برگزاری این سوگواره، حال و هوای خوبی در شهر با تصاویری که روی خیمه‌ها حک شد، ایجاد شد.

 

عکس از امین قاسمیان

سید حسین رحیمی تصریح کرد: در دنیای وانفسای امروز اگر انسان بخواهد به مقصد عاقبت بخیری برسد باید در کشتی حسین(ع) سوار شود و فانوس هدایت امام حسین(ع) را گم نکند چرا بقیه راه‌ها به سمت باطل است.

وی هم‌چنین با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز، یادآور شد: این جنایات حاصل اندیشه تکفیری انگلیسی و خرافه‌های ایجاد شده در دین است و اگر مسیر مستقیم واقعه غدیر طی شده بود، امروز شاهد چنین فجایعی نبودیم.

رئیس اداره سیما و منظر شهرداری رفسنجان نیز با قدردانی از همراهی و همکاری شهردار، اعضای شورای شهر و هنرمندان در برگزاری سوگواره «خیمه آه»، گفت: این سوگواره با پیشنهاد کمیته هنری شهرداری و با همکاری معاونت هنری و در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در دهه اول محرم برگزار شد.

مجتبی میرزمانی افزود: در طی برگزاری این سوگواره، با همکاری هنرمندان شهرستان، تصاویری روی خیمه‌های اباعبدلله(ع) نقش بست و امروز از هنرمندانی که در این سوگواره نقش‌آفرینی کردند تجلیل می کنیم.

بنا به این گزارش، اجرای موسیقی عاشورایی و اهدای لوح تقدیر به هنرمندان شرکت‌کننده در سوگواره، پایان‌بخش این مراسم بود.

گفتنی‌ست سوگواره هنر «خیمه آه» به همت اداره سیما، منظر شهری شهرداری با همکاری معاونت هنری بمناسبت ایام محرم و واقعه عاشورا با هدف پاسداشت و اعتلای فرهنگ عاشورایی از یکم تا چهارم مردادماه برگزار شد.

در نخستین سوگواره هنر «خیمه آه» ۳۵ طرح به دبیرخانه ارسال شد که هفت طرح داوری و به مرحله نهایی رسید.

طرح ها بر روی خیمه های پارچه ای با همراهی دو تن از استادان فرهیخته شهر در حاشیه بوستان شهید مطهری اجرا شدند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید