معاون هنری شهرداری رفسنجان گفت: پنجمین دوره از سلسله رویدادهای «گذر و درنگ» مرکز معماری اسلامی حوزه هنری از رفسنجان آغاز می شود.

  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، سیدمحسن سجادی با اعلام این خبر گفت: این رویداد سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه از رفسنجان آغاز می شود و بازدید از خانه حاج آقا علی و بازار از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این همایش در این شهرستان است.
معاون هنری شهرداری رفسنجان افزود: رویداد مذکور با هدف معرفی و احیاء معماری ایرانی (کرمان) و در قالب نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های عملی و بازدیدهای معمارانه برپا می‌شود.
وی بیان کرد: رویدادهای تعریف شده برای این همایش در قالب عناوینی همچون نجابت معماری خشتی، خانه در معماری کرمان، جمال و جلال در معماری ایرانی (بازخوانی آرامگاه‌های کرمان)، باغ ایرانی (بیکرانگی پردیس در دل کویر)، روایتی نو از بازیگر بازآفرینی محله، معماری دستکند میمند، معماری و نجوم در میان ستارگان خواهد بود.
سجادی خاطرنشان کرد: این رویداد ویژه در واقع سفری علمی-آموزشی برای بازدید و آموزش هنرجویان و علاقمندان به هنر اصیل ایرانی- اسلامی محسوب می شود و همراهان خود را به بازدید آثار معماری پیشاتاریخ تا دوره اسلامی خواهد برد و آموزش‌های ویژه‌ای درباره هنرهای به کاررفته در این آثار به علاقه‌مندان ارائه خواهد کرد.

وی به حضور اساتید برجسته کشوری و استانی در این همایش اشاره کرد و گفت: استاد محمدرضا اولیا، پیمان سلیمانی، محمدعلی سیستانی، کوروش افضلی، بتول شمس‌الدینی، رضا ریاحیان، ملیحه نوروزی، حسین کاظمی، عباس همت‌آبادی، عباس ابراهیم‌پور، آرمان باقری و امیر عباس شهدادی از جمله این اساتید خواهند بود.

رویداد «گذر و درنگ» به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، حوزه هنری اتقلاب اسلامی استان کرمان، میراث فرهنگی و گردشگری کرمان، همگامان مس و شهرداری رفسنجان از ۲۵ تا ۳٠ اردیبهشت برگزار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید