مصاحبه رادیویی مهندس مختاری

  • ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
  • لینک کوتاه

♻️نوید به اهالی شهرک یادگار امام از اضافه شدن یک دستگاه اتوبوس از شنبه تا ایجاد پارک محله ای

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان ضمن تبریک عید سعید فطر در خصوص مشکلات و مسائل شهرک یادگار امام مباحثی بیان کرد و گفت: شکل گیری شهرک ها توسط متولیان و تعاونی ها انجام می شود و این مدیریت تعاونی ها کار ساخت و سازها را انجام می دهند آن ها به عنوان متولی شهرک اقدامات قانونی را شامل دریافت پروانه های ساختمانی، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت، آوردن تأسیسات شامل آب، برق، گاز و مخابرات انجام می دهند مدیریت تعاونی ها کلیه هزینه ها را برآورد کرده و از اهالی شهرک دریافت می کنند.

?مهندس مختاری با اشاره به ایجاد شهرک یادگار امام در ۲۰ سال گذشته بیان کرد: معمولاً شهرک ها در حاشیه شهرها قرار گرفته اند و فضای شهری را ندارند و رسیدگی به آن ها سخت است و معضلاتی وجود دارد.

?وی در مورد خاکی بودن کوچه ها که آسفالت نیاز دارند و در زمان بارش ها گِل و لای مشکلاتی در تردد اهالی ایجاد می کندافزود: اگر مردم مراجعه کنند و درصد مشارکت خود را پرداخت کنند این کوچه ها آسفالت می شوند و مشکلات کاهش میابد؛ آسفالت کوچه های شهرک ها مربوط به مجموعه حوزه معاونت امور زیربنایی شهرداری است و در نوبت هستند و طبیعتا ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد، از طرفی سازمان عمران شهرداری در یک ماه اخیر برای تسریع شدن در امر آسفالت کوچه هاومعابراصلی تیم ها را افزایش داده تا فاصله زمانی از موقعی که مردم پرونده تشکیل می دهد تا اجرایی شود کاهش یابد.

?مختاری در مورد تخلیه نخاله های ساختمانی که دغدغه اهالی این شهرک است هم گفت: در سال ۹۸ در جمع آوری زباله های ساختمانی هزینه انجام شده و میدان تخلیه نخاله های ساختمانی جهت تخلیه وجود دارد و باید انجا تخلیه شوند.

?مهندس مختاری در پاسخ به گله مندی ودغدغه اهالی شهرک درمورد همجواری شهرک یادگار امام با اردوگاه افاغنه و نیز وجود فاضلاب زندان افزود: رفع این مشکلات در مجموعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری است که باید پیگیری شود؛ سالها اردوگاه وجود داشته و بحث جابجایی آن به نتیجه نرسیده و فرمانداری پیگیر ساماندهی اردوگاه است تا مردم شهرک کمتر متحمل سختی شوند در مورد رفع فاضلاب هم پمپ جدیدی گذاشته شده مقداری اصلاح شده ولی کافی نیست.
?معاون خدمات شهری شهرداری در مورد جولان سگ های ولگرد در مناطق شهرک ها هم عنوان کرد: از اسفند ۹۸ تیم های جمع آوری سگ ها و عقیم سازی آن ها تشکیل شد و از اول اردیبهشت دوباره شروع شده است و ۲ تیم دیگر هم اضافه کردیم تا سگ ها جمع آوری شوند؛ سگ ها زاد و ولدشان زیاد است هر دوره ای بین ۶ تا ۸ توله متولد می شود اگر ۶ ماه کارمان را انجام ندهیم جمعیت سگ ها ۸ برابر می شو.و برای کاهش سگ ها در محلات و شهرک ها با افزایش تیم های جمع آوری سعی در کاهش این معضل داریم.

?مختاری در مورد ایستگاه های خط واحد در شهرک یادگار امام هم که دغدغه اهالی بود اظهار کرد: در بودجه امسال مبلغ قابل توجهی برای نصب ایستگاه های خط واحد شهری در نظر گرفتیم ، در شهرک یادگار امام ۹ ایستگاه توقف خط واحد داریم که خط واحد در شهرک توقف انجام می دهد و مسافران را به مقصد می رساند.

?وی نوید این را داد که از شنبه یک دستگاه اتوبوس خط واحدبه این شهرک اضافه خواهیم کرد، و ادامه داد:که با اضافه شدن این دستگاه اتوبوس هر نیم ساعت یک بار به شهرک وارد می شود و خدمات بهتری ارائه می دهد.

?مهندس مختاری در مورد فضای سبز شهرک یادگار امام بیان کرد: مجتمع های مسکونی که توسط شرکت ها ایجاد شدند این شرکت ها تامین فضای سبز را بر عهده دارند که تعدادی کار کردند و وسایل بازی گذاشتند شهرداری هم یک پارک را در شهرک احداث و وسایل بازی نصب کرده یک پارک دیگر در برنامه امسالقراردارد که طرح اولیه در کمیته فنی مطرح و در مرحله بازبینی است و این پارکی که قرار است ایجاد کنیم مشرف به مرکز خرید و تجاری است.

?وی در بحث نظافت شهرک یادگار امام هم تصریح کرد: در مجتمع مسکونی این کار بر عهده کارگرانی است که اهالی مزد آن ها را می پردازند و ایستگاه های زباله هم نصب شده که شهرداری زباله ها را جمع آوری می کند؛ معابر اصلی شهرک هم از دو سال پیش پاکبان قرار گرفته و تمیز می شوند از دو ماه دیگر کارگران منطقه را به دو برابر افزایش می دهیم تا بحث تمیز کردن معابر اصلی شهرک تکمیل تر گردد.
?وی درپایان افزود : شهرداری تلاش کرده در رابطه با بحث خدمات که در سرتاسر شهرصورت می گیرد طبیعتا زمان می برد تا همه مشکلات شهر حل گردد و درتمام شهر خدمات به طور یکنواخت در حال انجام است پس شهروندان باید صبور باشند تا در خدمت رسانی مارا یاری کنند تا مشکلات با سرعت بیشتری حل گردد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید