۲۲ پارک به مجموعه فضای سبز شهر رفسنجان اضافه می شود

  • ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
  • لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کار شهرداری در رفسنجان ۵۲ پارک در شهر وجود داشت، تأکید کرد: در سال جاری ۲۲ پارک به مجموعه فضای سبز شهر رفسنجان اضافه می شود که احداث برخی به پایان رسیده، برخی مراحل پایانی را طی می کنند و مابقی این پارکها نیز در حال احداث هستند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس محمد ابوطالبی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهندس عظیمی زاده شهردار رفسنجان که در بودجه امسال شهرداری دیده شده است، ایجاد ۲۲ پارک در سطح شهر می باشد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این پارک ها مانند پارک واقع در خیابان اسدآباد فارسی، خیابان قیام، خیابان مفتح، شهرک جهاد، خیابان شهید انصاری در حال حاضر در حال احداث می باشند و برخی مانند پارک خیابان مدرس کوچه ۲۵ به پایان رسیده، برخی پارکها نیز مانند پارک خبرنگار در خیابان معراج جنوبی در مراحل پایانی قرار دارند.

ابوطالبی بیان داشت: تأمین آب فضای سبز بیشتر این پارک ها از آب شرب نیست و از چاههایی که در اختیار داریم تامین آب می شوند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار شهرداری در رفسنجان ۵۲ پارک در شهر وجود داشت که در سال جاری ۲۲ پارک به مجموعه فضای سبز شهر رفسنجان اضافه می شود که اگر چه ممکن است بخشی از این پارکها در سال آینده به بهره برداری برسند اما نشان دهنده حجم کار گسترده ای است که توسط همکاران ما در فضای سبز شهرداری انجام می شود.

ابوطالبی ابراز کرد: سعی کرده ایم در این پارکها از گونه هایی استفاده کنیم که نیاز آبی کمتر داشته و مقاوم به بی آبی و کم آبی بوده و ماندگاری بیشتری داشته باشند و از گونه های دائمی بیشتر از گونه های فصلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در شهر رفسنجان از نظر آب خیلی مشکل داریم و EC آب خیلی مناسب نیست، افزود: مهمتر از این موضوع شوری خاک نیز در رفسنجان بالا است و علاوه بر این خشکی آب و هوا را نیز داریم که این عوامل دست به دست می دهد که منطقه مناسبی برای رشد گونه های گیاهی نداشته باشیم اما با این همه سختی همکاران ما نهایت تلاش خود را بکار می گیرند تا گونه های گیاهی که داریم محافظت و نگهداری شوند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان در ادامه توضیح داد: شاید سوالی که برای بیشتر شهروندان پیش بیاید این باشد که چرا برخی گونه های گیاهی در کرمان کاشت می شود اما در رفسنجان وجود ندارد که باید عرض کنم شهر رفسنجان با شهر کرمان که در فاصله صد کیلومتری یکدیگر قرار دارند از نظر آب و هوا و خاک قابل قیاس با هم نیستند و آنها از وضعیت بهتری نسبت به ما برخوردارند.

ابوطالبی به استفاده از گونه های گل و گیاهی جدید در شهر رفسنجان با وجود شرایطی آب و هوایی شهر اشاره و عنوان کرد: گونه های گیاهی مانند یوکا، توری، بداق از جمله این گونه های جدید بوده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید