۲ پایانه اتوبوسرانی در رفسنجان بزودی به بهره برداری می رسد

  • ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
  • لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان از بهره برداری از دو پایانه اتوبوسرانی در شهر رفسنجان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس علی زارع اظهار کرد: با ادغام سازمانهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه حمل و نقل، سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری رفسنجان به تازگی تشکیل شده و کار شروع شده است که از دوستانی که قبلاً این مسئولیت را عهده دار بودند تشکر می کنم.

وی افزود: با کارکرد و عملکردی که آقای مهندس عظیمی زاده شهردار رفسنجان داشتند در تمام زمینه ها پیشرفت و کارهای خوبی شده است، در اولویت بندی اقدامات خود، در زمینه حمل و نقل نیز اقداماتی را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ایستگاههای اتوبوس در شهر با مشکلاتی روبرو بودیم، ادامه داد: توقف اتوبوس ها در برخی ایستگاهها مشکلاتی هم برای رانندگان، کسبه و شهروندان ایجاد کرده بود و علاوه برآلودگی صوتی، جلوی دید برخی مغازه ها را گرفته بود.

زارع بیان داشت: در برنامه کاری خود احداث ۳ پایانه اتوبوسرانی شهری را که املاکی بودند که توسط شهرداری تملک شده بودند را قرار دادیم که یکی از این پایانه ها در دهه فجر افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: این پایانه ها شامل پایانه شهید چمران که روبروی پارکینگ طبقاتی شهرداری است که شامل نماز خانه، سرویس بهداشتی و محل انتظار مسافران می باشد که ایستگاههای خیابان شریعتی، خیابان شهید چمران و ابتدای شهید مصطفی خمینی در این پایانه متمرکز شدند.

زارع عنوان داشت: پایانه دیگر در حال احداث در خیابان عباسیه می باشد که در این محل سه دستگاه اتوبوس داریم که زمینی بود که شهرداری تملک کرده بود که کار احداث این پایانه نیز در حل انجام می باشد.

وی ادامه داد: کارهای عمرانی پایانه اتوبوسرانی خیابان امام خمینی(ره) نیز در حال انجام است که این پایانه نیز بزودی افتتاح شده و مشکلات رانندگان و کسبه در این زمینه رفع می گردد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر۱۸۰ تابلو توقف اتوبوس و ۳۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم که لازم بود برای برخی از آنها سایبان نصب کنیم تا مسافرانی که در زمان انتظار اتوبوس محلی را برای نشستن در ایستگاه داشته باشند.

زارع ابراز داشت: نظر شهردار رفسنجان این بود که سایبان ایستگاههای اتوبوس نیز از نظر ظاهری و مبلمان و کیفیت مناسب باشند که این موضوع در دستور کار حمل و نقل شهرداری قرار گرفت.

وی از نصب ۸ ایستگاه اتوبوس جدید در سطح شهر خبر داد و افزود: از این تعداد دو ایستگاه در خیابان حضرت امام خمینی(ره)، یک ایستگاه در پایانه شهید چمران، چهار ایستگاه نیز در سطح شهر در حال نصب است و درمناطق حاشیه ای شهر نیز مانند کریم آباد محقق که ورودی شهر است ایستگاه نداشتیم که در این محل نیز ایستگاه نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در منطقه اسدآباد فارسی با دستور شهردار محترم پارک محله ای در این منطقه در حال احداث است، دو ایستگاه جدید را در حال نصب داریم. همچنین در منطقه ا… آباد و ورودی خیابان شهید کبیریان ایستگاه جدید نصب خواهد شد.

کلنگ زنی پایانه پارکینگ اتوبوسرانی شهرداری رفسنجان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان در ادامه از کلنگ زنی پایانه پارکینگ اتوبوسرانی شهرداری رفسنجان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امکانات اولیه را همکاران ما در پایانه تعمیرگاهی اتوبوسرانی نداشتند، بنابراین یک کارواش را خریداری کرده و برای نصب آن اقدام کردیم، همچنین بخش تعمیرگاهی آن را فعال کردیم.

زارع بیان داشت: پایانه جدید پارکینگ اتوبوسرانی در زمینی ۳۳ هکتاری نزدیک به آرامستان قرار دارد که بزودی کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: پایانه جدید پارکینگ اتوبوسرانی شهرداری رفسنجان تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که هم برای شهروندان و کسبه محل فعلی پایانه آسودگی خاطر ایجاد کنیم و هم اینکه رانندگان آسوده خاطر باشند.

به گفته وی در محل فعلی پایانه پارکینگ اتوبوسرانی  یک فرهنگسرا و فضای فرهنگی احداث خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید