شارژ و فروش انواع خاموش کننده های پودری، گازی توسط سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان

  • ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
  • لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان اعلام کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان آمادگی فروش و شارژ انواع خاموش کننده های پودری وگازی و شارژ سیلندرهای دستگاهای تنفسی را به صورت مکانیزه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس علی رمضانی نژاد اظهار داشت: خاموش کردن آتش در لحظات اولیه شروع آن جهت جلوگیری از صدمات جانی و خسارات مالی اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: خاموش کننده های دستی وسیله ای هستند برای مبارزه با آتش اولیه که هنوز آتش گسترش پیدا نکرده است.

وی به انواع خاموش کننده های دستی اشاره کرد و گفت: خاموش کننده های دستی به چهار دسته تقسیم می شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان ادامه داد: خاموش کننده پودری برای آتش سوزیهای جامدات، مایعات،گازها، الکتریکی وفلزات قابل اشتعال  استفاده می شود.

رمضانی نژاد افزود: خاموش کننده گازی برای آتشهای الکتریکی استفاده می شود که در عین حال اگر جایی سربسته باشد برای آتش سوزی جامدات نیز می توان استفاده نمود.

وی با بیان اینکه خاموش کننده کف نیز برای آتش سوزیهای جامدات و مایعات استفاده می شود، تصریح کرد: خاموش کننده آبی نیز برای آتش سوزیهای جامدات استفاده می شود.

رمضانی نژاد تأکید کرد: از خاموش کننده آبی هرگز نباید برای آتش سوزیهای الکتریکی استفاده کرد چرا که آب رسانا بوده وخطر برق گرفتگی وجود دارد.

به گفته وی یک دسته دیگر از خاموش کننده ها به نام هالوژنه، به عنوان ماده اطفاء حریق  شناخته شده می‌باشند اما استفاده از این مواد به دلیل صدمه زدن به لایه ازن محدود و ممنوع شده‌است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان در ادامه به روش کار با خاموش کننده های دستی پرداخت و گفت: خاموش کننده را برداشته، یکبار سر و ته می کنیم، ضامن خاموش کننده را می کشیم، سپس با کف دست به اهرم شیر خاموش کننده فشار آورده و با دست دیگر نازل خاموش کننده را گرفته و پودر را به صورت جاروبی بر روی آتش می پاشیم.

رمضانی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به نکات ضروری که باید در هنگام خاموش کردن آتش رعایت شوند اشاره کرد و گفت: همیشه درجه خاموش کننده باید روی قسمت سبز رنگ باشد ضمن اینکه فاصله خود را باید تا آتش حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پودر پاشیده می شود باید پاشش به صورت جاروبی باشد تا کل سطح آتش را بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان تأکید کرد: زمانی که آتش سوزیهای جامدات را خاموش کردیم نباید سریعا محل را ترک کنیم چون احتمال برگشت مجدد آتش وجود دارد لذا باید چند دقیقه صبر کنیم.

رمضانی نژاد بیان کرد: در آتش سوزیهای گاز هرگز ابتدا شعله را خاموش نکنیم چون باعث پخش گاز در محیط شده و امکان انفجار وجود دارد .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان در پایان اعلام کرد: به اطلاع همشهریان گرامی می رسانیم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان آمادگی فروش و شارژ انواع خاموش کننده های پودری وگازی و شارژ سیلندرهای دستگاهای تنفسی را به صورت مکانیزه دارد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید