مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از تحول جدی در فضا و منظر شهری رفسنجان تمجید و از شهردار و شورای شهر قدردانی کرد.

  • ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، سیدمهدی هاشمی روز گذشته در یکصد‌و‌سی‌و‌پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر رفسنجان اظهار کرد: انصافاً تحول جدی در حوزه فضا و منظر شهری رفسنجان ایجاد شده و باید از شورای شهر رفسنجان بواسطه انتخاب شهرار خوب و هم از شهردار بواسطه تلاش ایشان تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: شهرداری و ثبت اسناد پرمراجعه‌کننده‌ترین دستگاه‌ها در حل مسائل و مشکلات حوزه حقوقی و مالکیتی اشخاص هستند.

وی پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک را داد و گفت: کارگروهی از ثبت اسناد، شهرداری و شورای شهر را برای یافتن راهکار و رسیدن به ادبیات مشترک تشکیل دهیم که این کارگروه هر ۱۵ روز یک‌بار تشکیل شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی بهره ببریم تا فرایندها را اصلاح و در حل مشکلات مردم کمک کنیم. بستر خدمات و مکاتبات خود را به‌صورت الکترونیک انجام دهیم و برای برخی مکاتبات زمان‌بندی تعیین کنیم.

هاشمی بار دیگر تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که تعامل بین ثبت اسناد و شهرداری را به نقطه‌ای برسانیم که به حل مشکلات مراجعان بیانجامد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر هویت بخشیدن به اراضی و املاک، افزود: همه دستگاه‌ها پای کار هستند و باید کمک کنیم که این دغدغه کاهش پیدا کند چرا‌که خروجی آن کاهش پرونده‌های قضایی است.

وی عنوان کرد: زمین به عنوان منبع عظیم ثروت خداوندی از آغاز خلقت بشر تاکنون مورد توجه بوده است و اکنون نیز مورد توجه قرار دارد بویژه آن‌که اگر فضای اقتصادی جامعه گاهی به سمت سوداگری و دلالی پیش برود.

هاشمی با اشاره به تصویب قانون جامع حدنگار در سال ۱۳۹۳، خاطرنشان کرد: این قانون همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده که نسبت به ارائه مدارک و مستندات و مدارک مالکیتی و تهیه نقشه و ارائه به سازمان ثبت اقدام کنند اما دستگاهها به تکالیف خود انجام ندادند. هنوز نتوانستیم حدنگاری و سنددار کردن زمین‌ها را در شهرها تا دورترین نقاط روستایی انجام دهیم که این موضوعات سبب دعوای حقوقی و کیفری می‌شود و گرفتاری‌های زیادی ایجاد می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در پایان بر هم‌فکری و هم‌افزایی اداره ثبت اسناد و شهرداری برای حل مشکلات مردم تأکید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید