معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان از برخورد جدی با متخلفانی که اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح شهر و مبادی ورودی شهر می نمایند، خبر داد.

  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس محمدعارف پوراسدالهی با اشاره به معضل نخاله‌های ساختمانی، اظهار کرد: متاسفانه معضل نخاله های ساختمانی از دیرباز تاکنون یکی از بزرگترین مشکلات در جوامع شهری بوده و نباید از این غافل شد که فضای شهر، کوچه، خیابان، معابر و … ارتباط مستقیم با روحیه مردم شهر دارد و از نظر روانشناسی بسیار تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع‌آوری نخاله های ساختمانی در معابر اصلی و فرعی برای تسهیل تردد شهروندان و ماشین آلات صورت می گیرد، افزود: ضرورت دارد مردم نیز مراعات کنند و به حقوق شهروندی احترام گذاشته و حتی به کسانی که به حقوق شهروندی دیگران تعرض می‌کنند تذکر دهند.
وی بیان کرد: معاونت خدمات شهری با برنامه ریزی‌های مشخص نسبت به گشت زنی به صورت مستمر در سطح شهر و همچنین مبادی ورودی شهر، در ساعات مختلف اقدام نموده و نخاله‌های ساختمانی را جمع‌آوری می‌کند.
مهندس پوراسدالهی با بیان اینکه در سطح شهر چند محل برای دپوی نخاله های ساختمانی از سوی شهرداری مشخص شده که شهروندان می توانند از این محل ها استفاده و شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام می کند.
معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلیه نخاله غیرمجاز و رها شده و پسماندهای شهری در مناطق مسکونی مراتب را با شماره سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند تا در اولین فرصت مأمورین شهرداری منطقه نسبت به جمع آوری این نخاله ها اقدام کنند.
مهندس پوراسدالهی از برخورد جدی با متخلفانی که اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح شهر و مبادی ورودی شهر می نمایند، خبر داد و افزود: متأسفانه برخی شهروندان با عدم رعایت توصیه ها و اخطارها، اقدام به دپوی خاک و نخاله و ضایعات در برخی زمین های بایر در سطح شهر می کنند که این امر علاوه بر ایجاد خطرات بهداشتی و زیست محیطی، موجب لطمه زدن به منظر شهر و آلودگی بصری می شود لذا در صورت مشاهده مأموران شهرداری یا گزارش از سوی شهروندان، با این افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان تصریح کرد: شهرداری سالیانه هزینه قابل ملاحظه ای را صرف پاکسازی نخاله هایی می کند که منظر شهری را زشت می کند که رعایت این مسئله از سوی مردم و تخلیه نخاله در اماکن مجاز پیش بینی شده علاوه بر اعطای زیبایی به سیمای شهر از اتلاف هزینه هایی که باید در آن صرف شود جلوگیری می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید