طبق بررسی های صورت گرفته شهرداری در برنامه های آتی خود نقش ویژه ای برای آرامش شهر و شهروندان قائل شده است.

  • ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان،  زندگی سالم،آرام ،پر نشاط و سرزنده حق همه ماست.در جهان مدرن امروزی به دلیل سبک زندگی تند و سریع،زندگی آرام و پر نشاط به کالایی کمیاب تبدیل شده است.همه ما در طول روز به نوعی آثاری از سرعت،هیجان،اضطراب و… را تجربه می کنیم. اگر چه همه نتایج زندگی مدرن و سریع منفی نیستند،اما بخش بزرگی از مشکلات شهری و شهرنشینی زیر سایه آثار منفی دنیای مدرن است.هر انسانی برای خلق زندگی پرنشاط،آرام و… برای خود و اطرافیانش دارای وظایفی است و باید با مهارتهای ایجاد این سبک زندگی آشنا شود و در این زمینه مطالعه کرده و تجربه بیاندوزد وانگهی دولتها و سازمانهای مسئول هم در این زمینه دارای وظایف و مسئولیتهایی هستند حتی می توان گفت وظایف این نهادها و سازمانها اگر بیشتر از افراد جامعه نباشد کمتر نیست!
در کنار سازمانها و ارگانهای شهری مسئول مانند نیروی انتظامی و… ، شهرداری ها به عنوان سردمدار مدیریت شهری در خط مقدم ایجاد فضای آرام و لطیف برای شهروندان قرار دارند چرا که ماهیت خدمات شهری به نحوی است که تاثیر آن مستقیما در زندگی شهروندان نمود دارد.
بنابراین چنانچه خیابانها،کوچه ها،گذرها،فضاهای سبز و پارکها و… به نحو مناسب و خلاقی جانمایی و ساخته شوند و در آنها از المانهای مناسب استفاده شوند ،می توانند باعث ایجاد فضای شهری آرام و پویا برای شهروندان شوند.
مطابق آخرین پژوهش های صورت گرفته پارکها و فضاهای شهری نقش بسیار زیادی در آرامش و لذت شهروندان ایفا می کنند .
خوشبختانه شهرداری رفسنجان در ماههای اخیر فعالیتهای زیادی در جهت رفاه و آسایش شهروندان انجام داده است.
طبق بررسی های صورت گرفته شهرداری در برنامه های آتی خود نقش ویژه ای برای آرامش شهر و شهروندان قائل شده است .
به عنوان مثال شهرداری در توسعه فضاهای شهری به هویت و فرهنگ مردم،تاریخ،جنسیت و… توجه اکید نموده است و قرار است از طراحان شهری حرفه ای و آشنا به هویت،سنت،تاریخ،تعاملات فرهنگی و… شهر استفاده نماید چرا که اعتقاد دارد استفاده از طراحان با درایت،صاحب ایده و خلاق و خبره جهت ایجاد وبکارگیری فضاهای شهری بسیار حائز اهمیت است و در واقع تعامل سه عنصر طراح،فضای شهری و اجتماعات مردمی باعث خلق شهری پویا،آرام و پرنشاط خواهد شد.
در واقع »فراخوان ایده شهر خلاق« که از سوی شهرداری رفسنجان در حال برگزاری است ، در راستای تلاش برای تعامل عناصر فوق و آرامش و نشاط شهروندان ارزیابی می گردد. همچنین تلاش شهرداری برای اتمام پروژه های نیمه تمام و تدوین برنامه های بلندمدت و مدون ، بیانگر وجود استراتژی مشخص و چشم اندازی روشن در برنامه های آتی شهری است.
امیدواریم که شهروندان هم با ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده و شرکت در فراخوان های شهری ،به وظیفه شهروندی خود عمل کنند تا انشالله در آینده نه چندان دور شاهد شهری نمونه ،آرام ،پویا و پرنشاط باشیم.

منبع هفته نامه طلوع ایده

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید