رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری رفسنجان از آغاز اجرای مانور خیابانی با موضوع مسائل شهروندی خبر داد.

  • ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، ساجده دهقانی اظهار کرد: در راستای اهمیت آموزش شهروندی و لزوم توجه به این مقوله مهم، از یکشنبه ۲۸ آبان ماه مانور خیابانی با موضوع مسائل شهروندی در نقاط مختلف شهر آغاز شده است.

وی توضیح داد: این مانورهای خیابانی بعدازظهرها در چهاراه‌ها و تقاطع های شهر انجام می‌شود و هدف آن ایجاد فرهنگ‌سازی است به این صورت که پیام های شهروندی به صورت تصویر و نوشتاری توسط افراد خاص در راستای بحث ترافیک به شهروندان ارائه می شود.

دهقانی گفت: هم چنین هر روز ظهر مقابل یکی از مدارس این مانور انجام می شود و با توجه به اینکه در چه برهه ای از زمان باشد پیام های شهروندی با موضوعات مختلف آموزش داده می شود و هم چنین این آموزش ها در بوستان ها و مراکز عمومی نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: غیر از مسائل ترافیکی، مباحث شهروندی دیگر از جمله لزوم همکاری شهروندان در نظافت و پاکیزگی شهر، احتیاط در رانندگی و … در این مانورهای خیابانی به شهروندان ارائه می‌شود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری رفسنجان با‌ اشاره به این موضوع که مانور شهروندی در قالب نمایش فرم خیابانی در نقاط شلوغ و ساعات پرتردد سطح شهر انجام می‌شود، تأکید کرد: معتقدیم فرهنگ‌سازی در هر مسئله‌ای بجز با آموزش و تکرار میسر نیست لذا این مانورها بطور متناوب ادامه خواهد داشت.