معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان گفت: جوایز شهرداری به شهروندانی که در روز طبیعت زباله‌های تر و خشک را جداسازی و در مبادی ورودی شهر تحویل دهند، تقدیم می شود.

  • ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس محمدعارف پوراسدالهی اظهار کرد: به مناسبت فرا‌رسیدن روز طبیعت، شهرداری رفسنجان به شهروندانی که ضمن جلوگیری از رهاسازی زباله ها در طبیعت، زباله‌های خشک و تر را از هم جدا کرده و به مأمورین شهرداری تحویل دهند، جایزه می دهد.

وی توضیح داد: از آنجا که در شهرداری حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به طبیعت در اولویت است، در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) حدود ۸ هزار کیسه زباله در مبادی ورودی، اماکن تفریحی و تفرجگاهای اطراف شهر رفسنجان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: به همراه این کیسه‌های زباله، فرمی وجود دارد که شهروندان هنگام بازگشت از گردش به‌یادماندنی سیزده‌بدر بایستی آن را تکمیل کرده و به همراه کیسه‌های زباله که زباله‌های خشک و تر آنها از هم جدا شده‌اند، تحویل مأمورین شهرداری می‌دهند.

مهندس پوراسدالهی تصریح کرد: شهرداری رفسنجان با هدف کاهش انتشار پسماند و زباله در دامان طبیعت و حساس کردن شهروندان نسبت به موضوعات شهری و خصوصا بهداشت محیط و محل زندگی و محله، به قید قرعه به کسانی که زباله‌های خود را در روز طبیعت تفکیک کرده و تحویل دهند، جوایزی شامل دو دستگاه دوچرخه و ۵۰ کارت هدیه تقدیم می کند.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توزیع کیسه زباله در روز طبیعت با استقبال مواجه شده است، ادامه داد: حفظ محیط زیست به فرهنگ سازی نیاز دارد و توزیع کیسه های نایلونی در تحقق این هدف مؤثر است.

مهندس پوراسدالهی ادامه داد: در حالی که ۱۳ فروردین روز طبیعت نام گرفته است، نحوه حضور برخی از مردم در طبیعت سبب شده تا بیش از تکریم طبیعت، شاهد تهدید آن باشیم.

وی تأکید کرد: فراموش نکنیم که ما مهمان یکی دو روزه محیطی هستیم که در حال حاضر میزبان ماست، ما مالک و صاحب و آخرین مهمان نیستیم، بعد از ما هم همشهریان و هموطنان حق استفاده دارند؛ لذا ضروریست با طبیعت مهربانانه رفتار کنیم.

شایان ذکر است، اسامی برندگان از طریق پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان به نشانی www.news.rafsanjan.ir و شبکه های اجتماعی با شناسه @news_rafsanjan_ir منتشر خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید