شهردار رفسنجان گفت: در پویش رقابتی شهردارشو با انتخاب شهرداران محله، برنامه‌ها و ایده‌های آنها به تصویب شورای محله می‌رسد و اجرایی خواهند شد.

  • ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در آیین معرفی و اعطای احکام شهرداران محله با تقدیر و تشکر از معاونت هنری در اجرای پویش رقابتی «شهردار شو» اظهار کرد: فعالیتی که شما شهرداران محله بر عهده گرفتید باید جدی گرفته شود چراکه فعالیت شما در جایگاه شهردار است.

وی با اشاره به ساماندهی ۴۱ محله در پویش شهردار شو، بیان کرد: شورای محله جایگاه شورای شهر را دارد، وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار، نظارت بر عملکرد شهردار و به تصویب رساندن برنامه‌های شهردار با بودجه مصوبه است.

شهردار رفسنجان با اشاره به وظایف شهردار تصریح کرد: خدمت به مردم جزو وظیفه اصلی شهردار است و شهرداران محله از طریق ارتباط با معاونت‌های خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی و هنری و… پیرامون مسائل، مشکلات و ایده‌های خود در مورد محله گفتگو خواهند کردند.

وی ادامه داد: شهرداران محله می‌توانند در حوزه معماری، شهرسازی و زیباسازی، طراحی بوستان، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و هنری، بافت‌های تاریخی و بافت فرسوده، ساماندهی افاغنه و معتادین متجاهر و… ایده ارائه دهند.

مهندس کهنوجی با بیان اینکه شورای محله حکم شورای شهر را دارد، گفت: شهردار محله معاونین خود را انتخاب می کند و با ارائه طرح و ایده‌ها و مشخص شدن مبلغ بودجه، برنامه‌هایش توسط شورای محله مصوب خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی‌که ایده و طرح‌های شهرداران محله در محلات اجرایی می‌شود هم برای آینده ماندگار خواهد شد و هم‌چنین این فعالیت‌ها در افزایش اعتماد به نفس نوجوانان و گرفتن مسئولیت برای آینده موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: نوجوانان و کسانی که به یک مرحله مسئولیت می‌رسند به‌واسطه پشتوانه فعالیت‌هایی است که در گذشته برعهده گرفتند و انجام دادند.

شهردار رفسنجان عنوان کرد: در حکومت اسلامی مردم خودشان باید کار انجام دهند؛ زمانی که فعالیتی با مشارکت مردم انجام می‌شود برکات خاص خود را دارد. یکی از مزیت‌های پویش شهردارشو این است کار به‌وسیله خود مردم محله انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۱ محله با انتخاب شهرداران محله و معاونین کارهایی که در سطح شهر برای مردم در محله انجام می شود درگیر هستند و این نوعی حکمرانی مردم نیز است.

وی از حضور امور بانوان در محلات و ارتباط با شهرداران محله در راستای خدمت رسانی و شناسایی مشکلات بانوان و ایده‌های آنها در محلات نیز سخن گفت و بیان کرد: در جلسات بعد طرح‌ها و ایده‌های شهرداران محله مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید