علی رمضانی نژاد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان از تجهیز مرکز فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی به سیستم مانیتورینگ در سال جاری خبر داد.

  • ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، علی رمضانی نژاد در مراسم «شب خاطره آتش نشانان» که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی آتش نشان در تالار قصر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان آتش نشانان شهرداری، از انجام یک هزار و ۲۶۰ مورد ماموریت حوادث توسط آتش نشانان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این آمار ۵۲۳ مورد اطفاء حریق و ۷۳۷ مورد امداد و نجات بوده است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: بیشترین موارد اطفاء حریق ۱۱۵ مورد مسکونی، ۴۹ مورد تجاری، آتش سوزی خودرو ۸۶ مورد، درخت ۹۴ اصله، زباله ۱۵۸ مورد، ترانس برق ۱۳ مورد بوده است.
وی افزود: بیشترین مورد امداد و نجات، گیر افتادن در آسانسور ۲۱ مورد، سقوط در چاه ۱۰ مورد، تصادفات و واژگونی خودرو ۶۰ مورد، بریدن حلقه انگشتری ۱۸ مورد و ورود حیوانات وحشی موذی به اماکن ۵۱۹ مورد بوده است.
مهندس رمضانی نژاد با تاکید بر اینکه این سازمان در بحث آموزش به صورت جدی ورود پیدا کرده است، گفت: در یک سال گذشته به ۱۴ هزار و ۴۲۶ نفر در مدارس، دانشگاه ها و بیمارستان ها و… آموزش اطفاء حریق و امداد و نجات داده شد.
وی بیان کرد: هم چنین ۱۵۸ مورد بازدید ایمنی وپیشگیری از ساختمان ها و ۳ مورد جلوگیری از خودکشی در این بازه زمانی ثبت شده است.
وی آموزش حرفه ای به آتش نشانان با حضور اساتید برجسته کشوری، آموزش شهروندان در مدارس، دانشگاه ها و …را اهم برنامه های سازمان آتش نشانی در سال ۱۴۰۲ اعلام و خاطرنشان کرد: از ماه آینده هفته ای یک روز در بوستان ها و مساجد به شهروندان در خصوص ایمنی و اطفاء حریق آموزش خواهیم داد و هم چنین از اماکن، پاساژها و پمپ بنزین ها، ادارات و مساجد بازدید ایمنی خواهیم کرد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رفسنجان از تجهیز مرکز فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی به سیستم مانیتورینگ خبر داد و گفت: به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی در اطفای حریق و امداد و نجات و تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانان از دیگر فعالیت هایی است در سال جاری انجام می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید