به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دومین برنامه بازدید از پروژه های شهرداری رفسنجان در سال جاری عصر دوشنبه با حضور اصحاب رسانه و جمعی از معاونان شهردار رفسنجان برگزار شد.

  • ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
  • لینک کوتاه

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در بازدید خبرنگاران از پایانه اتوبوسرانی درون شهری شهید چمران، گفت: این پایانه به همت سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری احداث شده که ۹ اتوبوس مسیرهای مختلف در این محل ایستگاه دارند و مسافران را به مناطق مختلف شهر رفسنجان انتقال می‌دهند.

مهندس محمد مختاری افزود: این مکان که مجهز به نمازخانه و سرویس بهداشتی است ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

به گفته وی دو پایانه پایانه درون‌شهری دیگر در خیابانهای امام خمینی(ره) و عباسیه احداث خواهد شد.

صادات چراغ راهنمای تولید رفسنجان به کشور

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان به نصب چهار فقره چراغ راهنمای دیجیتال در تقاطع‌های مختلف اشاره و بیان کرد: این چراغهای راهنما ساخت جوانان همین شهر است و برای این چهار چراغ راهنما ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.

مختاری تصریح کرد: چراغ راهنمای دیجیتال تولید رفسنجان به شهرهایی مانند ساوه و قشم نیز صادر می‌شود حتی از خارج از کشور هم سفارشاتی دادند و از تهران خواستار استقرار کارگاه تولید این نوع چراغ هستند.

بهسازی و اجرای آبنمای نوشتاری کاروانسرای شاه عباسی

بهسازی محوطه کاروانسرای شاه‌عباسی و اجرای آبنمای موزیکال آن قرار است تحولی در این قسمت از شهر که سال‌ها بی‌روح و رهاشده بود، ایجاد کند.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در خصوص این پروژه گفت: به دلیل اینکه این محوطه ابتدای بازار تاریخی قطب‌آباد قرار گرفته دیوارهای مقابل آن هم با کاهگل بهسازی شده است مبلمان محوطه نوسازی شده و با نورپردازی در مجموع ۳۱۵ میلیون تومان هزینه داشته است و نیمه اول اسفندماه پایان کار این پروژه خواهد بود.

وی بیان کرد:

بازدید از ساختمان اداری آرامستان

در ادامه ساختمان اداری آرامستان با زیربنای ۱۳۶ مترمربع و اعتبار ۱.۴ میلیارد ریال مورد بازدید قرار گرفت. این ساختمان شامل فضای اداری و دفتر پرسنل فضای سبز آرامستان است.

نصب المان محراب امام علی(ع) در میدان علی‌بن‌ابیطالب(ع)

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در بازدید اصحاب رسانه از المان میدان علی‌بن‌ابیطالب(ع) که در حال بهسازی است، گفت: سال گذشته بدنه این میدان بازسازی شد و المان قبلی میدان برداشته شده و المان محراب امام علی(ع) در میدان نصب شده، آبنمای میدان در حال بهسازی است که اوایل اسفندماه به پایان می‌رسد.

احداث بوستان ملت در شهرک جهاد

اما ایجاد بوستان در محلات از کارهای دیگری است که شهرداری رفسنجان در برنامه‌های خود گنجانده و شهرک جهاد این شهر هم از این برنامه خارج نیست.

بوستان محله‌ای شهرک جهادبه نام بوستان ملت با مساحت یک هزار و ۸۰۰ مترمربع شامل فضای سبز، فضای بازی کودکان و فضای ورزشی است و هزینه‌ای که برای احداث این بوستان برآورد شده ۳۸۰ میلیون تومان است.

ایستگاههای فانتزی اتوبوس در شهر

ایستگاههای فانتزی اتوبوس در بلوار آیت ا… هاشمی رفسنجانی از جمله ایستگاه رادیویی نیز تحسین خبرنگاران را در بر داشت.

ایستگاه اتوبوس فانتزی با طرح رادیو که در راستای جاذبه مبلمان شهری احداث شده و ۳۵ میلیون تومان هزینه در برداشته هم امروز بازدید شد.

این رادیو روی موج اف ام تنظیم شده و مسافرانی که منتظر اتوبوس خط واحد هستند برنامه‌های رادیو رفسنجان را می‌شنوند.

نصب ۱۰ تابلوی دروازه‌ای راهبردی در شهر

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در این تور رسانه ای، به نصب ۱۰ تابلوی دروازه‌ای راهبردی اشاره کرد و گفت: این تابلوها به صورت سولار نصب می‌شوند که تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر برای این ۱۰ تابلو باید هزینه شود.

مختاری به تأمین روشنایی بلوارهای شهر اشاره کرد و افزود: در مجموع سه میلیارد تومان اعتبار صرف روشنایی خیابان‌های امام، بلوار شهید شیرازی، بلوار طالقانی، ۱۷ شهریور و بلوار کوثر می‌شود. به گفته وی روشنایی بلوار کوثر تا ۲۵ بهمن به پایان می‌رسد.

آبنمای پل فجر

کف‌سازی و آبنمای پل فجر که با اجرای آن نمای زیبایی به این پل پرتردد داده است نیز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت که این پروژه با هزینه ۵۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نصب مکعب روبیک در میدان پژوهش

در ادامه، میدان پژوهش یکی از مکان‌هایی بود که بازدید شد این میدان پیش از این یک میدان کوچک بود که تصادفات زیادی در آن رخ می‌داد با ابتکار جوانان خلاق رفسنجانی و درراستای اصلاح ترافیک ایجاد شده و یک طرح روبیک در آن نصب شده است

. به گفته مختاری هزینه احداث این میدان در مجموع ۷۵ میلیون تومان بوده است.

احداث محور گردشگری در خیابان بنفشه

محور گردشگری خیابان بنفشه پروژه دیگری بود که در جوار حصار قدیمی شهر رفسنجان در حال احداث است.

مسئول اجرایی دفتر حوزه معاونت فنی عمرانی شهرداری رفسنجاندر این باره گفت: برای احداث این محور گردشگری آسفالت قبلی خیابان بنفشه جمع‌آوری شده، پیاده‌رو سازی وکف‌سازی و جدولگذاری دو طرف در برنامه است و قرار است خیابان به جای آسفالت از سنگ‌های منظم فرش شود.

مهندس امین حسینی افزود: حدود یک هزار متر طول عملیات جدولگذاری بوده و سه هزار و ۲۰۰ متر مربع کف‌سازی خیابان است و هزینه‌ای حدود یک میلیاردتومان تا اتمام کار برآورد می‌شود.

اصلاح راست‌گرد میدان شهیدان حسینی

اصلاح راست‌گرد میدان شهیدان حسینی در راستای طرح ترافیکی شهر مورد دیگری بود که توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد این محل با طرح دو پروانه طراحی شده و ۱۷ میلیون تومان هزینه نصب آن شده است.

پروژه میدان شهدای رحمت‌آباد

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان در حین بازدید خبرنگاران از پروژه میدان شهدای رحمت‌آباد اظهار داشت: سعی کردیم خاطرات مردم این محله حفظ شود و آبنمای چندطبقه‌ای که داشت بهسازی و نورپردازی شود.

مختاری عنوان کرد: هزینه عمرانی این میدان ۳۰ میلیون تومان و هزینه نصب و رنگ‌آمیزی المان‌ و آبنما ۲۰ میلیون تومان است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید