کمیته برنامه ریزی و راهبردی شهرسازی شهرداری با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان به میزبانی معاونت شهرسازی وامور زیربنایی برگزار شد.

  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، کارگروه بررسی، برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر بناهای فرسوده و ناایمن و فاقد تجهیزات ایمنی و استاندارد و هم‌چنین تعیین تکلیف مشاغل ناسازگار شهری به میزبانی معاونت شهرسازی وامور زیربنایی شهرداری رفسنجان برگزار شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان در این نشست با اشاره به مشاغل ناسازگار به‌عنوان یکی از شاخص‌های برنامه راهبردی ۵ ساله، افزود: ساماندهی مشاغل ناسازگار، فرایندی زمان‌بر است و باید با برنامه‌ریزی و هدفمندی این‌گونه مشاغل را انتقال دهیم.

مهندس سیدعلی پورباقری افزود: بحث انتقال مکانیکی‌ها، صافکاری‌ها و نقاشی‌ها و … در دستور کار قرار دارد تا سد معبر و مزاحمت برای شهروندان مرتفع شود.

وی با بیان این‌که در ساماندهی مشاغل ناسازگار همراهی و مشارکت مردم نیاز است، عنوان کرد: کار انتقال مشاغل ناسازگار در مقاطع مختلف و با ترتیب اولویت‌بندی بیشترین میزان ناسازگاری و آلودگی صوتی و محیطی با سیر مراحل قانونی اجرا خواهد شد که در این راستا باید مشاغل کاملا ناسازگار ۵۰ درصد، ناسازگار ۳۰ درصد و نسبتا ناسازگار ۱۰ درصد طی مدت ۵ سال به خارج از شهر هدایت شوند.

به‌گفته وی، درصورتی که زیرساز طرح مذکور تا سال آینده فراهم شود مشاغل درجه یک مزاحم به محل مذکور انتقال می‌یابند.

طرح بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با ۱۵ درصد درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای عملیات آسفالت با ۱۰ در صد پیشرفت فیزیکی در سال از دیگر مواردی بود که مطرح و مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

گفتنی‌ست مشاغل ناسازگار شهری عبارت از کلیه مشاغل و کسب وکارهایی است که موجب ایجاد مزاحمت برای ساکنین شده و فعالیت آن‌ها مخالف با اصول بهداشتی و زیست‌محیطی باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید