مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با توجه به نزدیکی عید و آغاز خانه تکانی ها، به بیان نکات ایمنی در این خصوص پرداخت.

  • ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، علی رمضانی نژاد با اشاره به اینکه برخی از شهروندان در این موقع از سال برای خانه تکانی عید اقدام می کنند، اظهار کرد: این اقدام گاهی با وقوع حوادث متفاوتی همراه می شود که اگر شهروندان پیش از آغاز خانه تکانی با آن ها آشنا باشند می‌توانند از وقوع بسیاری از آنها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مسمومیت با مواد تمیز کننده شیمیایی، سقوط از روی نرده ها و نردبان در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل و … از جمله این حوادث است، گفت: ضروریست شهروندان برای خانه تکانی حتماً از مواد شوینده استاندارد استفاده کنند و ضمن مخلوط نکردن مواد شوینده شیمیایی، هنگام استفاده از آن ها، اطمینان حاصل کنند که هوای محیط تهویه می شود.

رمضانی نژاد با بیان اینکه در خانه‌تکانی و در زمان نظافت خانه باید از سطح اتکایی نردبان و چهارپایه با زمین کاملاً مطمئن بوده و از نوع استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده شود، عنوان کرد: لازم است توجه شود که برای شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی می‌شود، از مواد اشتعال زا مانند بنزین استفاده نشود.

وی از شهروندان خواست از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس، جوهر نمک و غیره در روی زمین و در دسترس کودکان پرهیز کنند و افزود: وسایل خطرناک و مواد شوینده نباید در دسترس کودکان قرار گیرد؛ چرا که ممکن است آن ها را با نوشیدنی اشتباه بگیرند و موجب مسمومیت آن ها شود.

وی خاطرنشان کرد: از ریختن مواد قابل اشتعال‌ در چاه‌های فاضلاب، دست‌شویی، توالت و غیره نیز باید پرهیز شود چرا که در اثر ریزش این‌گونه مواد در محیط خانه، انفجار و آتش‌سوزی بسیار محتمل است.

رمضانی نژاد یادآور شد: نظافت لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق‌گرفتگی افراد را محتمل می‌سازد، برای این کار اول برق را قطع و سپس نسبت به پاک‌سازی آن اقدام نمایید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان ادامه داد: در زمان جابه‌جایی لوازم خانگی بخصوص اجاق گاز باید احتیاط کرده و همه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کرد تا از نشت نکردن گاز مطمئن شد. در ضمن نسبت به تعویض بموقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده نیز باید اقدام شود.

رمضانی نژاد همچنین گفت: شارژ بموقع خاموش کننده دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه شما می‌تواند کمک بسزایی در زمان آتش سوزی احتمالی باشد لذا توصیه می شود برای شارژ و آماده به کار بودن آن اقدام کنید.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید