مرکز شهر رفسنجان پس از سالها به همت شهرداری رفسنجان بهسازی شد.

  • ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، خیابان انقلاب در مرکز شهر و از مکان‌های پر رفت‌و‌آمد است که هر زمان بارشها و نزولات آسمانی اتفاق می افتد تجمیع آب‌های سطحی مشکلاتی برای شهروندان به وجود می‌آورند که سیل اخیر به حدی شدید بود که آب داخل منازل و ساختمان های تجاری و مغازه های این خیابان شده بود.

مهندس سیدعلی پورباقری تصریح کرد: طرح اجرای کانال‌های زیرزمینی در خیابان انقلاب انجام شد، به این نحو که از خیابان شهدا دو کانال زیرزمینی، از خیابان امام خمینی(ره) هم دو کانال زیرزمینی و از خیابان سعدی هم یک کانال زیرزمینی اجرا شده است.

وی بیان کرد: ابتدای خیابان انقلاب این کانال های زیرزمینی به هم می رسند و ادامه دارند تا به میدان انقلاب؛ همچنین از این میدان انقلاب یک کانال جداگانه هم از خیابان شریعتی‌غربی عملیاتی شده است.

پورباقری تصریح کرد: با اجرای طرح ایجاد کانال‌های زیرزمینی ۸۰ درصد آب های نزولات آسمانی مهار می شود به خصوص آبی که از خیابان امام و بلوار امام رضا(ع) می‌آمد که حجم زیادی دارد و کاملا به داخل کانال زیرزمینی اجرا شده هدایت می شوند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان در ادامه گفت: قبلا پیاده روهای خیابان انقلاب تنگ بود و عابران پیاده در رفت و امد مشکل داشتند که با بهسازی و تعریض این پیاده روها رفت و امدها تسهیل شده است؛ قبلا عرض پیاده روها ۲.۵ متر بود اکنون این تعریض به بیش از ۵ متر افزایش یافته است.

مهندس پورباقری بیان کرد: همچنین در بهسازی این مسیر تیرهای برق که هوایی بودند الان کابل های برق زیرزمینی شده و کل شبکه برق زیرزمینی شده و نمای قشنگی با جمع‌آوری کابلهای هوایی به این مسیر بخشیده شده است.

وی ادامه داد: پروژه بهسازی و ساماندهی خیابان انقلاب به طول ۳۰۰ متر و عرض ۲۰ متر و در مجموع ۶ هزار مترمربع و اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان در مورد وضعیت میدان انقلاب و حضرت ابراهیم(ع) هم گفت: این میادین تا قبل از بروز سیل وضعیت جالبی هم نداشتند و فرسوده بودند که با اجرای کانال‌های زیرزمینی جهت جلوگیری از بروز سیل به داخل ساختمان ها، طرح بهسازی و ساماندهی این دو میدان هم در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه انجام شدند و با این کار نمای زیبایی به شهر داده شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید