نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان(شهرنما) با معرفی و تجیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

  • ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  • لینک کوتاه

به گزارش روابط عمومی جشنواره، در آیین پایانی جشنواره که با حضور شهردار رفسنجان و جمعی از اعضای شورای شهر و اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران برگزار شد، نامزدهای دریافت جایزه معرفی و از برگزیدگان در بخش های مختلف جشنواره تقدیر شد.

این رویداد فرهنگی هنری به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و موسسه هزاردستان برگزار شد که طی آن ۴۲۰ اثر به جشنواره رسید و پس از نظر اعضای هیئت انتخاب، ۹۷ اثر به داوری راه پیدا کرد و در نهایت ۱۳ اثر در گسترده سراسری و رفسنجان نامزد دریافت جایزه شدند.

برساس آرا هیئت دوران، در بخش انیمیشن گستره سراسری فیلم «پدر و پسر» از داوود وحیدی از شهرستان بجنورد برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و فیلم «بالانس» از برزان رستمی از شهرستان سنندج شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستانی گستره سراسری فیلم «همه به جز یک نفر» از مهدی شاهسواری از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد.

در بخش مستند گستره سراسری فیلم «لیلی فراموش شده» از محسن بیات از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و فیلم «شانه به شانه» از عطیه سادات حجتی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در ادامه در بخش داستانی گستره رفسنجان فیلم «ننه ماهی» از مریم رسولی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد.

در بخش مستند گستره رفسنجان نیز فیلم «بنزین و بارون» از مجتبی علی یزدی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و فیلم «کویرم تشنه ام» از فاطمه ابریشمی شایسته تقدیر شناخته شد.

هم چنین با اعلام نتایج آرای مردمی پس از اکران فیلم‌های راه یافته به داوری، فیلم های «سه شنبه های پاک» کاری از محمد عابدیان از رفسنجان و «طله» کاری از ابوالفضل پورحیدری از رفسنجان با کسب آرای مساوی به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شدند و هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

در این مراسم هم چنین از رضا فهیمی و مهرداد حسنی دو فیلمساز پرافتخار رفسنجان که طی سال های گذشته موفق به دریافت جایزه از جشنواره های مختلف داخلی و خارجی شده اند، تقدیر شد و پوستر دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما رونمایی و به امضای مسئولین و هنرمندان رسید.

 

عکس از امین قاسمیان 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید