معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان در شش‌ماه نخست امسال، ۴۵۰ هزار مترمربع زیرسازی و۲۳۰ هزارمترمربع آسفالت، بیش‌از ۱۲۷ هزار متر جدول‌گذاری و کانیوو و بیش‌از ۹۹ هزار مترمربع پیاده‌‌روسازی و سنگ‌فرش انجام داده است.

  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس سید علی پورباقری با اشاره به عملکرد شش‌‌ماهه این معاونت، اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این مدت آغاز شد احداث مهمان‌شهر جدید در کمربندی سرچشمه به یزد بود که این پروژه مهم به مساحت ۶۵ هزار مترمربع در حال اجراست.

وی افزود: پروژه عملیات بهسازی و ساماندهی بزرگراه خلیج فارس -باند کندرو و تندروهای بزرگراه خلیج فارس حدفاصل میدان امام خمینی(ره) تا تقاطع بلوار جمهوری- به‌طول ۵/۵ کیلومتراز دیگر پروژه‌های مهم شهری است که در این مسیر باید ۷۷ هزار متر جدول‌گذاری و ۱۰۰ هزار مترمربع پیاده‌روسازی انجام شود که تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و که در این راستا نخاله‌های ساختمانی و خاک‌های نباتی دپوشده در حاشیه بزرگراه جمع‌آوری درحال جمع‌آوری است.

وی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس شهید نعمتی در بزرگراه خلیج فارس به مساحت بیش از ۱۵ هزارمترمربع، عنوان کرد: احداث این پروژه در جهت رفع گره ترافیکی در بزرگراه خلیج فارس درکوتاه‌مدت وتوسعه شهردر بلند مدت و فراهم نمودن دسترسی ایمن شهروندان محله اسدآبادفارسی، بلوارهای امام حسین (ع)، جمهوری، حجت و شهید روشن به بزرگراه خلیج فارس در حال احداث است.

پورباقری با اشاره به بوستان‌های محله‌ای در حال اجرا، بیان کرد: بوستان‌های محله ای بلوار مطهری کوچه ۵۵ به مساحت ۵۲۰۴ مترمربع، بوستان خیابان شهریار به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع، بوستان شهید گمنام به مساحت ۵ هزار مترمربع و بوستان بهاران به مساحت ۱۳ هزار مترمربع درحال اجرا هستند.

وی احداث بلوار جدید شهید حامد بافنده به طول ۱۴۰۰ متر و قطعه ویژه خانواده معظم شهدا در گلزار شهدا به متراژ ۹۰۰ مترمربع را از دیگر پروژه‌های درحال اجرای شهرداری برشمرد و افزود: احداث فضای سبز حاشیه‌ای بزرگراه خلیج فارس به مساحت ۱۳ هزار مترمربع، احداث زورخانه در بلوار امام حسین(ع) به مساحت ۳۵۰ مترمربع ، احداث فضای سبز حاشیه میدان شهیدان امراللهی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در حال اجرا هستند.

معاون شهرسازی وامورزیربنایی شهرداری رفسنجان با اشاره به اجرای عملیات زیرسازی به متراژ۴۵۰ هزارمترمربع وآسفالت به متراژبیش از ۲۳۰هزار مترمربع طی شش‌ماه اخیر، ادامه داد: زیرسازی و آسفالت بلوار شهید کشاورزی به‌مساحت ۳۶ هزار مترمربع، زیرسازی و آسفالت بلوار کوثر به مساحت ۱۸ هزار مترمربع، زیرسازی و آسفالت میدان یادگارامام به متراژ۱۵۰۰مترمربع، و زیرسازی و آسفالت بلوار شهید بافنده، شهید فداکار و شهید پورعبداللهی درحال اجراست.

وی پیشرفت پروژه مهم احداث میدان صنعت را با مساحت ۲۵ هزار مترمربع، ۳۰ درصد اعلام کرد وگفت: بهسازی و ساماندهی حاشیه حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان صنعت مس نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی روبروست که در این پروژه ۱۳ هزار متر جدول‌گذاری، ۵هزار متر کانیوو و ۱۴۰۰ مترمکعب شفته‌ریزی انجام می‌شود.

پورباقری با بیان این‌که بهسازی و زیباسازی ضلع شمالی و جنوبی بلوار ولایت در حال اجراست، گفت: ایجاد درپوش به مساحت ۲ هزار مترمربع، سنگ‌نما ۴ هزار مترمربع و بلوک‌چینی ۹۵۰۰ متر انجام می‌شود.

وی یکی دیگراز پروژه‌های مهم شهری را احداث دهکده ورزشی واقع در بزرگراه خلیج فارس دانست و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۵ هزار مترمربع در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرای عملیات جدول‌گذاری وکانیوو به متراژبیش از ۱۹۶ هزارمتر و پیاده‌روسازی به متراژبیش از ۱۴۶ هزارمترمربع در نیمه‌نخست امسال، بیان کرد: جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی بلوار شریعتی شرقی و شهید فداکار سنگ‌فرش به متراژ۲۵۰۰ مترمربع وجدول‌گذاری۱۲۵۰ مترمربع، خیابان شهید شفیعی سنگ‌فرش به متراژ۳مترمربع وجدول‌گذاری ۱۰۰۰ مترمربع، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی بزرگراه خلیج فارس به متراژ ۱۲ هزار مترمربع، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی بلوار امام حسن غربی جدول‌گذاری ۳ هزار متر و کانیوو ۲ هزار متر، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی خیابان شهید سرچشمه‌پور سنگفرش ۲۵۰۰ مترمربع و جدول گذاری ۲۵۰ مترو پیاده‌روسازی بلوار سید کاظم هاشمی به مساحت ۳ هزار مترمربع در حال انجام هستند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید