رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: اگر می‌خواهیم اهداف نظام اسلامی محقق شود باید دائما بر فرهنگ ایثار و شهادت بدمیم و راه شهدا باید پررهرو باشد.

  • ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، سیدحسین رحیمی صبح امروز  در اختتامیه نمایشگاه عکس «گرمای حضور» تشییع پیکر مطهر شهید گمنام رفسنجان اظهار کرد: حضور این شهید بزرگوار در شهرستان رفسنجان، یک رویداد فرهنگی را رقم زد و در جایی که آرام گرفتند-روستای ناصریه- موجب برکت و آبادانی این منطقه خواهد شد.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان این فراخوان، افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتیم عکس‌های بسیار خوبی به فراخوان «گرمای حضور» تشییع پیکر مطهر شهید گمنام رفسنجان ارسال شده بود و امیدواریم این حرکت‌های ارزشمند در شهر تکرار شود.

وی با اشاره به اثر ظهر عاشورا استاد فرشچیان، بیان کرد: یک اثر هنری خوب از هنرمند چقدر بالنده باشد و گویای بسیاری از اتفاقات باشد. مهم این است که در تنور فرهنگ شهادت همیشه بدمیم چراکه این مسیر تا ظهور امام زمان باید ادامه اشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با تأکید بر این‌که در حوزه جهاد و شهادت باید به‌اندازه عرصه علم، هنر و فرهنگ کار کنیم، ادامه داد: اگر بزرگانی مانند شهید مطهری و مرحوم آیت‌الله مصباح بودند که همیشه فرهنگ را در جامعه جاری می‌کردند و اکنون نیز کسانی این‌کارها را انجام می‌دهند در کنار این افراد کسانی مانند شهید حاج‌قاسم سلیمانی باید باشند که فرهنگ جهاد و شهادت را به منصه ظهور ببرسانند. لذا مجاهدت در عرصه علمی و مجاهدت در عرصه جهاد و شهادت می‌تواند دین را تکمیل کند.

رحیمی با اشاره به این‌که دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، یادآور شد: دشمن می‌خواهد ما را از خودبیگانه کند و رهبر انقلاب نیز بر امیدآفرینی در جامعه تأکید کرده‌اند. انسان زمانی انگیزه کار و تلاش دارد که امید داشته باشد و اگر امید از جامعه‌ای گرفته شود رو به نابودی خواهد رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان با بیان این‌مطلب‌ که اگر می‌خواهیم اهداف نظام اسلامی محقق شود باید دائما بر فرهنگ ایثار و شهادت بدمیم و راه شهدا باید پررهرو باشد، خاطرنشان کرد: در حالی‌که مردم در غرب باید برای تماشای رسانه‌ها اشتراک پرداخت کنند اما دولتمردان غرب حاضر شده ۲۷۰ کانال فارسی‌زبان رایگان برای مردم ایران پخش کنندلذا با حجم سنگین تهاجم فرهنگی مواجه هستیم که جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند لذا در آستانه سالروز پیروزی انقلاب باید دستاوردهای چهل‌و‌سه سالگی انقلاب را به مردم ارائه دهیم و داشته‌های خود و نکات مثبت خود به نسل جوان عرضه و نقاظ ضعف را برطرف کنیم.

وی افزود: صدام وعده داده بود که ظرف یک هفته کشور را اشغال کند اما همین رزمندگان او را سرکوب کردند، داعشی که با همه توطئه‌های صهیونیستی می‌خواست خاورمیانه را دگرگون و کشورهای اسلامی را ساقط کند حاج‌قاسم و یارانش این گروه تروریستی را نابود کردند.

رحیمی در پایان با بیان این‌که اگر بر داشته‌ها و فرهنگ خود ایستادگی کنیم هر ناممکنی را ممکن خواهیم کرد، تصریح کرد: باید کارهای فرهنگی و رسانه‌ای بیشتری برای امید دادن به جامعه انجام شود و نسل جدید با امیدواری بیشتر کار کنند و به افتخارات کشور ببالند تا جامعه روز بروز روی خوش آرامش و اقدامات خوب در زمینه‌های خوب را شاهد باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید