به‌مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و در راستای بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح شهر، تور رسانه‌ای «شهرگرد» امروز برگزار شد.

  • ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، تور رسانه‌ای «شهرگرد» صبح امروز پنجشنبه ۲۶ مردادماه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و مدیران شهرداری، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این برنامه که فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی دیگر از مسئولین نیز حضور داشتند، در آستانه ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به ایران، قبور مطهر شهدای رفسنجان با حضور مسئولین گلباران شد.

 

عکس از امین قاسمیان 

در ادامه این تور رسانه‌ای از تصویر شهید خبرنگار احمد محمدی در بوستان خبرنگار رونمایی و از خانواده این شهید بزرگوار و جمعی از خبرنگاران با اهدای گل تجلیل شد.

پل شهید جمالی‌زاده در انتهای بلوار شهید زینلی اولین پل احداث شده بعد از سیل مرداد سال گذشته بود که اولین مقصد بازدید خبرنگاران بود.

شهردار رفسنجان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: پل امام حسین (ع) با ۵۵۰ متر عرشه با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان و پل خلیج فارس با ۸۰۰ متر و اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان و پل آیت الله صدر با عرشه یک هزار متر با اعتیار ۴.۵ میلیارد تومان در کمتر از یک ماه احداث شده‌اند و هم‌چنین پل روگذر خلیج فارس نیز در حال احداث است.

مهندس کهنوجی گفت: این پل‌ها توسط خود شهرداری احداث شده که صرفه‌جویی زیادی را دربر داشت. در حال حاضر راحت‌ترین پروژه‌ای که توسط خود پرسنل شهرداری احداث می‌شود پل است که حاکی از تسلط آن‌ها بر این موضوع است.

وی درباره پل روگذر خلیج فارس، گفت: پلی در کرمان همزمان با این مساحت در کرمان در حال اجراست که قرارداد آن ۲۵۰ میلیارد تومان است در حالی که هزینه تمام شده روگذر خلیج فارس ۱۲۰ میلیارد تومان است و چیزی بیش‌از ۵۰ درصد صرفه‌جویی شده است. بلوارهای شهید کشاورزی، شهید حاج علی محمدی‌پور(قدس)، بوستان محله‌ای اعتماد، بوستان محله‌ای خیابان وصال در محله اسماعیل‌آباد به مساحت ۵۱۰۰ مترمربع، آسفالت دو خیابان اصلی در محله کریم‌آباد، احداث میدان شهید آزادنیا و بوستان خورشید در این محله از دیگر پروژه‌هایی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

کهنوجی در حاشیه بازدید از محله کریم‌آباد گفت: نزدیک به ۸۰ درصد معابر و کوچه‌های این محله و خیابان شهیدان کدخدایی به همت شهرداری آسفالت شده است.

بهسازی و ساماندهی گلزار شهدای محله خلیل‌آباد با مشارکت مردم محله، اجرای پیاده روسازی بلوار شهید سیدکاظم هاشمی در محله رستم‌آباد، اجرای روشنایی معابر محله خلیل‌آباد، زیرسازی و آسفالت معابر ارتباطی محله مومن‌آباد و خلیل‌آباد، دو بانده کردن خیابان پرستار، بهسازی میدان ولی‌عصر(عج) و تقاطع میدان موزه، بهسازی میدان ۹ دی و … از دیگر پروژه‌هایی بودند که اصحاب رسانه از آن‌ها بازدید کردند.

شهردا رفسنجان در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی احداث روگذر بلوار خلیج فارس و دهکده ورزشی واقع در بزرگراه خلیج فارس،گفت: نقشه‌ها و طراحی و مناقصه دهکده ورزشی انجام شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است که قرار است ۲۲ هیات ورزشی دراین دهکده ساماندهی و مستقر شوند.

وی افزود: احداث باند دوم آرامستان با توجه به ترافیک روزهای پنج شنبه‌ و جابه جایی زندان نیز در دستور کار است و هم‌چنین بررسی و مطالعات لازم جهت احداث زیرگذر تقاطع امیرکبیر و بزرگراه خلیج فارس آماده شده و درحال حاضر درحال طراحی است که با توجه به نیاز مبرم این محدوده به این زیرگذر با احداث زیرگذر شاهد کاهش ترافیک باشیم.

بهسازی و احداث میادین از جمله ۹ دی، شهید آزادنیا و … از دیگر بخش‌های این بازدید بود و خبرنگاران از میدان در حال احداث صنعت مس در محور سرچشمه به‌مساحت ۲۵ هزار مترمربع بازدید کردند. در این محل قرار است از میدان امام حسین(ع) تا میدان صنعت مس، باندهای تندرو و کندرو احداث شود.

پیشرفیت فیزیکی ۲۵ درصدی مهمانشهر جدید

شهردار رفسنجان در حاشیه بازدید مهمان‌شهر جدید با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این پروژه، گفت: ۱۴۰۰ واحد ۴۵ متری در کمربندی سرچشمه تا یزد در حال احداث است و قرار بود شش ماه ساخته و تحویل بدهیم اما به دلایلی از جمله همراهی نکردن برخی ادارات این امر محقق نشد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد واحد تحویل داده شود.

کهنوجی افزود: ۳۵۰ واحد به مرحله سقف رسیده و فنداسیون ۳۵۰ واحد دیگر انجام شده است و ۷۰۰ واحد دیگر در حال انجام است و این پروژه تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: زمین این پروژه حدود ۸۰ هکتار است و ساخت ۱۴۰۰ واحد به عهده شهرداری است و اماکن عمومی مانند مسجد، مدرسه و … توسط فرمانداری از اعتبارات شهرستان تأمین می‌شود.

در ادامه این برنامه، آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل هتل باغ برگزار و خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان رفسنجان مورد تقدیر قرار گرفتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید