علی رمضانی نژاد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۱۴۳ مأموریت اطفای حریق و عملیات امداد و نجات توسط پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان انجام شد.

  • ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس علی رمضانی‌نژاد با قدردانی از تلاش پرسنل سازمان آتش‌نشانی در سال گذشته، اظهار کرد: لحظه‌ای که همه مردم از حوادث می‌گریزند این آتش‌نشانان هستند که مشتاقانه با ایثار و شجاعت به سمت حادثه برای مهار حوادث و نجات جان حادثه‌‌دیدگان می‌شتابند که در سال گذشته بارها در مأموریت‌های مختلف این لحظه‌ها توسط آتش‌نشانان رفسنجانی ثبت و ضبط شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته ۵۰۴ مورد عملیات اطفاء حریق ثبت شد که بیشترین این آتش سوزی ها مربوط به حریق منزل مسکونی و خودرو بوده است.
رمضانی با بیان اینکه ۶۳۹ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانان شهرداری رفسنجان صورت گرفت، گفت: بیشترین این حوادث مربوط به امدادونجات تصادفات و واژگونی خودرو و ورود حیوانات وحشی وموذی به اماکن بوده است.

وی تصریح کرد: آموزش شهروندی در حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان در پیشگیری از حوادث در سال ۱۴۰۲ نیز به‌صورت جدی دنبال شد که در این راستا ۳۲ هزار و ۴۹۱ شهروند رفسنجانی آموزش‌های اصول ایمنی و آتش‌نشانی را فراگرفتند.

رمضانی‌نژاد از انجام ۱۹۰ مورد بازدید ایمنی و پیشگیری از اماکن خطرساز در سطح شهر در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان انجام شد برگزاری اولین دوره آموزشی «کار در ارتفاع» ویژه آتش نشانان رفسنجان و شهرهای همجوار بود که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت: آماده‌باش سازمان و استقرار در اماکن پرتردد در شب‌های قدر، تجلیل از خانواده‌های آتش‌نشان به‌مناسبت روز آتش‌نشانی، برگزاری دوره بازآموزی کمک‌های اولیه برای پرسنل سازمان آتش‌نشانی و تقدیر از کارکنان آتش نشانی رفسنجان به مناسبت سالگرد سیل از دیگر فعالیت‌های سال گذشته بوده است.

رمضانی‌نژاد از برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس رفسنجان یاد کرد و اضافه کرد: در سال گذشته در فصول و مناسبت‌های مختلف، توصیه های ایمنی و هشدارها به شهروندان توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری رفسنجان از جمله درباره راه اندازی و استفاده ازکولرهای آبی، شنا در استخرهای کشاورزی، خانه‌تکانی و چهارشنبه آخر سال صادر و اطلاع‌رسانی شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید