نماینده شورای مشورتی هنرمندان در مراسم تجلیل از برگزیدگان سامانه «نظام جامع پیشنهادات» شهرداری رفسنجان به بیان خواسته ها و ایده های هنرمندان پرداخت.

  • ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، ایرج علیپور نماینده شورای مشورتی هنرمندان در مراسم تجلیل از برگزیدگان سامانه «نظام جامع پیشنهادات» شهرداری رفسنجان در محل هتل جهانگردی، از ایجاد ۱۲ کارگروه هنری و فرهنگی در رشته‌های مختلف هنری به همت معاونت هنری خبر داد و گفت: جلسات مشورتی متعددی  توسط این کارگروه‌ها برگزار که نتایج این جلسات به دو بخش ایده‌ها و خواسته‌های هنرمندان خلاصه شده است.

وی بیان کرد: از آنجاکه آخرین کتاب مدون عکس رفسنجان مربوط به سال ۱۳۸۲ است و فضای تاریخی و شهری تاکنون به‌روزرسانی نشده است، تهیه کتاب عکس از رفسنجان اولین ایده این کارگروه‌هاست.

علیپورافزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود رفسنجان ضروری است کتاب عکس به‌روزرسانی شده از شهر داشته باشیم که طرح این ایده نوشته و ارائه شده است.

نماینده هنرمندان رفسنجان خاطرنشان کرد: ایده بعدی تهیه کتاب معماران شهر رفسنجان است که در کارگروه ایده معماری مطرح شده و هم‌چنین تهیه و انتشار کتاب مفاخر هنری رفسنجان از دیگر ایده‌های هنرمندان است که ضرورت دارد توجه ویژه به این بخش شود.

علیپور گفت: اجرای نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های هنری و تاسیس موزه شهر و جشنواره پسته با مضمون طراحی صنعتی و المان شهری استفاده از هویت رفسنجان مس و پسته در این جشنواره از دیگر ایده‌های هنرمندان است.

وی در پایان بر احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری در سطح شهر تاکید کرد و گفت: درخواست هنرمندان از شهرداری و شورای شهر این‌است‌که یک مجتمع فرهنگی و هنری در رفسنجان احداث شود چراکه رفسنجان تنها شهرستان در کشور است که سه فیلم ساخته آن به اسکار رسیده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید