مهندس پور باقری

معاون شهرسازی وامورزیربنایی شهرداری رفسنجان با بیان کارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ و اولویت‌های اجرایی سال جاری این حوزه، پروژه‌های آماده بهره‌بردای و درحال اجرا را تشریح کرد.

  • ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس سید علی پور باقری ضمن تشریح عملکرد معاونت تحت امر خود در سالی که گذشت و برنامه سال جاری، اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ پروژه‌های شهری معاونت شهرسازی وامورزیربنایی در کمیسیون عمران و زیرساخت‌های شهرداری رفسنجان اولویت‌بندی شد. بر این اساس پروژه‌های مذکور در اولویت های نخست ، دوم و سوم تقسیم بندی شدند.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۸۰ پروژه عمرانی طی یکسال گذشته در راستای ارتقای خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد: عمران و آبادانی شهر جزء لاینفک خدمات ارائه شده از سوی شهرداری می باشد و تغییر، نوسازی و آبادانی سیمای شهر بیانگر خدماتی است که توسط پرسنل شهرداری ها بصورت شبانه روزی در معرض دید شهروندان قرار می گیرد.

معاون شهرسازی وامور زیربنایی شهرداری رفسنجان بیان کرد: طبق وعده های شهرداری طی یکسال اخیر به مردم مبنی بر انقلاب عمرانی در کلیه نقاط سطح شهر بر تحقق این امرعمل نموده و شهروندان شاهد فعالیت‌های عمرانی هستند که این عملکرد عمرانی شهرداری در اذهان عمومی ماندگار خواهد بود.

به گفته وی، احداث تقاطع موزه ریاست جمهوری، بهسازی وساماندهی بیش از ۶ میدان سطح شهر، بازپیرایی و احداث بیش از ۱۵ بوستان محله ای، احداث ۳ گذر در اولویت نخست اجرا قرار داشتند که درسال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

مهندس سید علی پورباقری با اشاره به اینکه یکی از اولویت های شهرداری درسال گذشته ساماندهی و بهسازی معابر سطح شهر بوده است عنوان کرد:این مجموعه درسال گذشته  ۴۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و۳۵۰ هزارمترمربع آسفالت، بیش‌از ۲۴۱ هزار متر جدول‌گذاری و کانیوو و بیش‌از ۱۸۹هزار مترمربع پیاده‌ روسازی و سنگفرش انجام داده است.

وی افزود: از اولین روزهای آغازین سال ۱۴۰۲ استارت عملیات عمرانی با لکه گیری سطح شهر آغاز و اکنون عملیات گسترده آسفالت ریزی ادامه دارد و امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده است بتوانیم کلیه مسیرها را براساس اولویت،آسفالت ریزی نموده و نواقص موجود در برخی از نقاط را حل و فصل نماییم.

مهندس سید علی پور باقری با اشاره به تولید ۱۵۰۰ بلوک در روز در کارگاه بلوک زنی گفت: خوشبختانه در سال گذشته با راه‌اندازی چنین کارگاهی شرایط بسیار خوبی در حوزه عمرانی رقم خورد.

وی با اشاره به عملکرد یکساله معاونت تحت امر خود، اظهار کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این مدت آغاز شد و حداکثر تا پایان نیمه اول سال جاری به سرانجام خواهد رسید؛ می توان ازاحداث میدان صنعت مس، بهسازی وساماندهی جاده سرچشمه، بهسازی و ساماندهی بزرگراه خلیج فارس، طرح آزادسازی بلوار جدید شهید جمالی زاده در محله مومن آباد نام برد.

معاون شهرسازی وامور زیربنایی شهرداری با اشاره به اجرای چندین پروژه از سال ۱۴۰۲ تا کنون افزود: احداث ۵ بوستان شامل بوستان گردشگری، بوستان ولایت، بوستان واقع در خیابان شهید اکبر نسب، بوستان واقع در شهریار ۳، بوستان واقع در خیابان دکتر حسابی، بهسازی وبازپیرایی بوستان بانوان شماره یک، احداث میدان جدید واقع در شهرک یادگار امام، بازپیرایی میدان شهید عباس زاده و احداث تقاطع غیر هم سطح شهید نعمتی(روگذر) درحال اجرا هستند که امید است تا پایان فصل بهار تکمیل وبه بهره برداری خواهند رسید.

پورباقری ادامه داد: تکمیل پروژه هایی چون احداث دهکده ورزشی، احداث زورخانه، بهسازی میدان خاتم الانبیاء، طرح آزادسازی خیابان های شهید بادپا و بهشت، سنگفرش رفوژ میانی بلوار جدید شهید بافنده ، طرح ساماندهی رودخانه شور، احداث قطعه ویژه خانواده شهدا  از مهم‌ترین  اقدامات شهرداری در سال جاری خواهد بود.

وی یکی از پروژه‌های کلیدی شهررفسنجان را احداث مهمانشهر جدید در کمربندی سرچشمه به یزد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه در حال اجراست و در چند ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون شهرسازی وامور زیربنایی شهرداری رفسنجان نیز با بیان اینکه در سال‌های گذشته در حوزه‌ عمرانی، پارک‌سازی و توسعه فضای سبز تحولات خوبی در شهر رقم خورده است، گفت: یکی از پروژه‌هایی که در حوزه عمرانی تحولات بسیار خوبی در شهرایجاد کرده است، اجرای عملیات بهسازی و زیباسازی ضلع شمالی و جنوبی بلوار ولایت بوده است.

وی از تعریض و احداث بلوارهای شهید کشاورزی، شهید بافنده، شهید لاله زاری، شهید فداکار، بلوار پرستار، امام صادق (ع) و …..به عنوان پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید و زیر بار ترافیکی قرار گرفت یاد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها در  سال گذشته، کاهش چشمگیر ترافیک در پروژه های مذکور را به دنبال داشته است.

مهندس پورباقری پروژه های ساماندهی شهربازی، احداث بوستان در خیابان دهقان رجبی ۲۵ و بهسازی بوستان پرستار را از پروژه هایی برشمرد که در سال جاری کلید خواهند خورد.

وی در پایان اولویت‌های مدیریت شهری را  مدیریت و کاهش زمان اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: به همین منظور استانداردهای لازم در این خصوص تدوین و در دستور کار قرار گرفت و به صورت مستمر نظارت بر آنها انجام شد که نتایج خوبی را در برداشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید