شهردار رفسنجان گفت: پروژه عمرانی در بلوار خلیج فارس از پروژه‌هایی است که در کلان‌شهرها اجرا می‌شود اما برای رفع گره شهر و با نگاه به افق ۱۰ سال آینده این پروژه را کلید زدیم.

  • ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص بودجه دو هزار میلیاردی شهرداری رفسنجان برای سال آینده، اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان از این بودجه برای هزینه‌های جاری و ۱۴۰۰ میلیارد برای هزینه‌های عمرانی صرف می‌شود، به طوری که بودجه عمرانی کرمان و رفسنجان در سال آینده با هم برابر است.

شهردار رفسنجان افزود:  بودجه شهرداری رفسنجان در سال گذشته هزار‌میلیارد تومان بود که ۶۵‌درصد عمرانی، ۳۵‌درصد جاری بود که در کمتر شهرستانی تفکیک شده است.

وی درباره محل تأمین منابع درآمد شهرداری توضیح داد: در بودجه امسال از هزار میلیارد تومان تنها ۳۶‌میلیارد تومان حق آلایندگی بوده است که اجحافی در حق رفسنجان است.

مهندس کهنوجی افزود: چهار واحد از ۹ واحد ارزش‌افزوده و برای هر نفر محاسبه می‌شود که با در نظر گرفتن جمعیت ۱۶۵‌هزار نفری شهر حدود ۳۰۰ میلیارد در سال می‌شود. از کارهای درآمد پایدار ۵۰۰ میلیارد تومان، از عوارض شهرداری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و از فروش اموال شهرداری و وام تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات بودجه امسال نیز بزودی در سامانه روشنای شهرداری با جزئیات کامل بارگذاری می‌شود تا کاملاً شفافبت انجام شود.

شهردار رفسنجان تأکید کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری در مجموع یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت صورت گرفته در حالی که ظرف یک‌سال گذشته یک‌میلیون مترمربع زیرسازی و آسفالت داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در چهار‌سال گذشته ۲۸ پارک محله‌ای احداث شده در حالی که در یک‌سال اخیر این آمار ۱۶ پارک محله‌ای بوده است.

مهندس کهنوجی از افزایش سرانه فضای سبز از ۱۹.۵ به ۲۲ مترمربع و بالاتر از میانگین تعریف شده خبر داد و گفت: شهرداری مرکز استان ماهانه ۳۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام می‌دهد در حالی که شهرداری رفسنجان با افتخار اعلام می‌کند که ماهانه ۷۰‌هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت انجام می‌دهد که این آمار انقلابی در این حوزه است.

کهنوجی با اذعان به این‌که هیچ‌کس منکر نقاط ضعف نیست، یادآور شد: سیل اخیر با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که ایجاد کرد برکاتی  نیز داشت که نشان داد در چه نقاطی از شهر مشکل جدی داریم . شهردار این جرأت را داشت که چهار پل را تخریب و بازسازی کند و پل سه‌دهنه‌ای را در بلوار خلیج فارس اجرا کند.

وی با اشاره به غرض‌ورزی برخی رسانه‌ها درباره شهرداری، نسبت به آن انتقاد و با بیان این‌که این اطلاع‌رسانی جهاد تبیین نیست، گفت: البته همه رسانه‌ها این‌گونه نیستند اما باید به آن رسانه‌ای که این‌گونه عمل می‌کند گفت مردم تشخیص خوبی دارند و به عملکرد در میدان نگاه می‌کنند.

شهردار رفسنجان با اشاره به آبگرفتگی معابر در بارندگی اخیر، عنوان کرد: تمام رودخانه‌هایی که آب منطقه‌ای بایستی لایروبی می‌کرد، لایروبی انجام دادیم، پل‌ها احداث شد، پنج گره که آب را به سمت رودخانه‌ها هدایت می‌کرد، احداث شد.

کهنوجی با اشاره به احداث روگذر بلوار خلیج فارس، گفت: این پروژه که با هزینه بسیار بالایی اجرا خواهد شد از پروژه‌هایی است که در کلان‌شهرها احداث می‌شود اما برای رفع گره شهر و با نگاه به افق ۱۰ سال آینده این پروژه را کلید زدیم.

کهنوجی در ادامه به موفقیت بخش حقوقی شهرداری در دوره جدید اشاره و عنوان کرد: پرونده‌هایی در شهرداری رفسنجان داشتیم که بعضاً ۱۵ سال بلاتکلیف بودند و ۳۵۰۰ پرونده باز در دادگاه داشتیم که ظرف یک‌سال و نیم اخیر این آمار به زیر ۵۰۰ پرونده رسیده است.

وی افزود: ۲۵ میلیارد تومان معوقات در زمان ورود به شهرداری داشتیم که اکنون این مبلغ به دو‌میلیارد تومان کاهش یافته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید