مجید کهنوجی

شهردار رفسنجان از آغاز عملیات اجرایی مهمان شهر جدید رفسنجان در دهه فجر خبر داد.

  • ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در مراسم «روایت پیشرفت» ویژه برنامه جشن پیروزی انقلاب که به مناسبت ایام الله دهه فجر در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد، با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و شهدای انقلاب، اظهار کرد: قبل از انقلاب کل شهر رفسنجان به هزار هکتار هم نمی رسید اما امروز به برکت انقلاب، شهر به ۷۸۰۰ هکتار ارتقاء یافته و تقریبا بالای ۵۰ هزار منزل مسکونی در آن وجود دارد.
شهردار رفسنجان تصریح کرد: رفسنجان در حوزه شهرسازی، زیباسازی و مبلمان شهری یکی از شهرهای تراز اول استان و جنوب شرق کشور است.
وی از ورود شهرداری و شورای ششم در دوره جدید به بحث سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار شهری سخن گفت و افزود: کمتر شهرداری را می توان یافت که به جای اینکه هزینه ها را به سمت عمران و ساخت ساز ببرد، به کار اقتصادی ورود و آینده شهر را تضمین نماید.

مهندس کهنوجی با تاکید بر اینکه درآمد پایدار شهری شهرداری رفسنجان برای دوره های بعدی است، گفت: از بدو ورود با صندوق بازنشستگی شرکت مس با سهم ۵۰ درصد صندوق و ۵۰ درصد شهرداری وارد مذاکره شدیم و شرکتی به ثبت رساندیم.
وی ادامه داد: با ورود ماشین آلات معدنی در حوزه معدن مجتمع مس شهرستان رفسنجان، در این حوزه ۲۰۰ شغل ایجاد شد از حفاری، انفجار ، حمل و بارگیری مواد معدنی در مجتمع مس سرچشمه کار آغاز شده و بازیابی سرمایه این کار دوساله است و می تواند در کنار فعالیت های شهرداری، درآمدی برای سال های آینده باشد.
شهردار رفسنجان با اشاره به بحث محله محوری، خاطرنشان کرد: رفسنجان را به ۵۰ محله تقسیم کردیم و مشکلات ۳۰ محله را با محوریت مسجد و اعضای هیات امنا و امام جماعت مساجد رصد و رسیدگی خواهیم کرد ضمن اینکه برای هر محله اعتباری از ۱۰ میلیارد تومان به بالا در نظر گرفته شده است و براساس اولویت بندی، کار انجام خواهد شد.
مهندس کهنوجی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای رویکردمحله محوری این است که مردم محلات ناظرین خوبی برای شهرداری هستند، گفت: بسیاری از فعالیت ها را برون سپاری می کنیم و در حقیقت شورای محلات چشم ناظر بسیار قوی برای ما هستند.
شهردار رفسنجان با اشاره به اجرای فعالیت های عمرانی در سطح شهر، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۲۰ قرارداد پروژه عمرانی در ۱۲۷ نقطه طی ده ماه منعقد شده که نسبت به سال قبل رشد افزایشی داشته است.

وی بیان کرد: با کمک شورای شهر و تلاش شهرداری بودجه سال آینده شهرداری به دو هزار میلیارد تومان به شورای شهر پیشنهاد دادیم.
شهردار رفسنجان با تاکید بر اینکه شهرداری در تمامی زمینه ها از جمله بحث های فرهنگی، هنری و اجتماعی و… ورود پیدا کرده است، گفت: بهسازی خیابان انقلاب و میدان انقلاب، ساخت پل های جدید در سطح شهر در راستای برطرف کردن مشکل آبگرفتگی معابر، بازگشایی بلوار قدس و فرهنگ بعد از ۲۵ سال، احداث ۱۴ بوستان محله ای، اجرای بزرگترین پل رو گذر (پل خلیج فارس) در میدان تعاون، افزایش سرانه فضای سبز، افزایش دوبرابری زیباسازی، المان های شهری و مبلمان شهری، آسفالت ۲۵۰ کوچه و خیابان تا کنون و .. از اقدامات شهرداری است.
مهندس کهنوجی ضمن تشکر از همدلی همه مسئولین، استاندار و شورای تامین در بحث جابجایی مهمانشهر جدید، گفت: کلنگ جابجایی مهمانشهر جدید در دهه فجر به زمین زده می شود.