مدیر موسسه فرهنگی هنری هزاردستان رفسنجان گفت: اگر جشنواره دیوارنگاری متمادی اجرا شود، آثار اجرا شده در این جشنواره روی دیوارهای شهر ماندگار خواهد شد.

  • ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، سعید مشرف‌شاه مدیر موسسه فرهنگی هنری هزاردستان رفسنجان در نشست خبری برگزاری نخستین جشنواره دیوارنگاری شهرستان رفسنجان گفت: حدود سال ۱۳۹۷ اجرای یکسری طرحهای بصری در شهر مدنظر داشتیم و علاوه بر برگزاری یکسری جشنواره‌های موسیقی، می‌خواستیم برنامه‌هایی اجرا کنیم که سالانه باشند و سبب جذب مخاطب شود. یکسری طرح و برنامه برای برگزاری جشنواره نقاشی خط نوشتیم که در برخی استانها برگزار می‌شد نه به این شکل.

وی بیان کرد: در ابتدا نگرش ملی به این جشنواره داشتیم تا هنرمندان کشور در آن شرکت کنند اما آن طرح به‌نوعی در آن سال‌ها اجرا نشد و اکنون این جشنواره را با حضور هنرمندان شهرستان برگزار می‌کنیم.

مشرف‌شاه با اشاره به افزایش زیبایی بصری شهر و ارتقاء سطح هنرمندان حوزه تجسمی و طراح با اجرای این جشنواره، یادآور شد: تیم تخصصی طرح‌های ارسالی را انتخاب و تیم تخصصی شهرداری خیابان‌های مدنظر برای اجرای هر طرح را برمی‌گزینند.

وی تصریح کرد: اگر این جشنواره متمادی اجرا شود در کنار آن می‌توان برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام داد ضمن آن‌که آثار اجرا شده در این جشنواره روی دیوارهای شهر ماندگار خواهد شد چون کار پیمانکاری نیست و هنرمندان از تمام ظرفیت و هنر خود استفاده می‌کنند.

به‌اعتقاد مدیر موسسه فرهنگی هنری هزاردستان رفسنجان هر کدام از خیابان‌های شهر یک نمایشگاه نقاشی برای شهروندان هستند و باید از این ظرفیت بهره برد و آثار نه‌تنها از سوی کارشناسان و تیم‌های تخصصی بلکه از سوی مردم نیز داوری می‌شوند.

مشرف‌شاه از همه هنرمندان و اساتید هنر از جمله هنرهای تجسمی و نقاشی برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید