رئیس اداره سیما و منظر شهری شهرداری رفسنجان با اعلام فراخوان المان‌های نوروزی ۱۴۰۲، از هنرمندان شهرستان برای مشارکت در این فراخوان در راستای افزایش زیبایی بصری شهر دعوت کرد.

  • ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجتبی میرزمانی در این رابطه اظهار کرد: اداره سیما و منظر شهری در راستای اهداف خود و افزایش غنای بصری و ایجاد فضای شاد به مناسبت ایام نوروز و نوزایی طبیعت سال ۱۴۰۲ به منظور بهره‌مندی از توان هنرمندان نسبت به تهیه طرح و مجری در زمینه المان‌های نوروزی و مناسبت‌های مناسبتی نقاشی دیواری سفره هفت سین، گل‌آرایی و آذین‌بندی اقدام نموده است.

رئیس اداره سیما و منظر شهری شهرداری رفسنجان با دعوت از کلیه هنرمندان و متخصصین در این امر جهت شرکت در این فراخوان، خاطرنشان کرد: در بخش المان‌های نوروزی، چیدمان سفره‌ هفت‌سین و همچنین در نظر گرفتن اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان باید مدنظر باشد، در بخش دوم، نقاشی دیواری در زمینه فضاسازی و مناسبت‌های اعیاد شعبانیه، رمضان و نوروز در نظر گرفته شود، بخش سوم نیز به گل‌آرایی شهر و عطرآگین شدن فضای شهری مربوط می‌شود که شامل طراحی سازه‌های هنری، گل‌های زمینی، دیواری و حجمی است.

میرزمانی یادآور شد: رعایت اصول و مبانی هنرهای تجسمی، سعی در برقراری ارتباط خلاق با شهروندان و القای حظ بصری و طرح متناسب با فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی از جمله شاخصه‌ها و ملاک‌های ارزیابی آثار به شمار می‌رود.

وی زمان داوری وانتخاب آثار را ۳ دی ماه و زمان اعلام نتایج نهایی برگزیدگان ۵ دی ماه اعلام کرد و گفت: جزئیات و شرایط این فراخوان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته وی، ایجاد نشاط و سرزندگی شهروندان، ایجاد فضاهای شهر خاطره‌انگیز در ایام نوروز و ارج گذاشتن به آیین نوروز و سفره هفت سین از جمله اهداف برگزاری فراخوان المان‌های نوروزی ۱۴۰۲ است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید