قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از روند مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان از همت شایسته شهردار و شورای شهر، میراث فرهنگی و حمایت‌های فرمانداری برای مرمت و بازسازی بازار تشکر کرد.

  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، در این دیدار که فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستانی و استانی حضور داشتند، روند مرمت و بازسازی بازار تاریخی رفسنجان مورد بازدید قرار گرفت.

علی دارابی در این بازدید از مرمت بازارهای تاریخی استان کرمان در دولت سیزدهم را از جمله بازار کرمان و سیرجان خبر داد و گفت: بازار تاریخی رفسنجان هم با همت شهرداری، میراث فرهنگی در دست بازسازی است اما تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همت شایسته شهردار و شورای شهر، میراث فرهنگی و حمایت‌های فرمانداری برای مرمت و بازسازی این بازار تاریخی که قدمتی کهن دارد، تشکر کرد.

مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواستار تخصیص بودجه با مشارکت اداره کل میراث استان و شهرداری رفسنجان برای تکمیل مرمت بازار شد و افزود: این بازار بسیار زیبا و تاریخی تأثیر بسیار زیادی در رونق کسب‌ و کار دارد و به بهسازی محیط کمک می‌کند.

وی افزود: نیمی از این اعتبار توسط شهرداری و نیمی توسط میراث فرهنگی استان کرمان فراهم خواهد شد تا پایان سال شاهد جشن اتمام مرمت این بازار باشیم.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان هم در این بازدید اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مرمت و بازسازی این بازار را ۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: نیمی از این اعتبار توسط شهرداری تأمین می شود.

شایان ذکر است، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در سفر یک روزه به رفسنجان  از بازار تاریخی، گذر انقلاب و خانه حاج آقا علی بازدید کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید