معاون هنری شهرداری رفسنجان از ارسال ۲۵۱ اثر از ۳۷ عکاس به فراخوان عکس «گرمای حضور» تشییع پیکر مطهر شهید گمنام رفسنجان خبر داد.

  • ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، سیدمحسن سجادی صبح امروز در اختتامیه نمایشگاه عکس «گرمای حضور» تشییع پیکر مطهر شهید گمنام رفسنجان اظهار کرد: روزهای نخست که از حضور شهید گمنام در شهرستان صحبت شد جرقه عکاسی از این مراسم در ذهن بنده روشن و در معاونت هنری چارچوبی برای آن چیده شد.

وی با بیان این‌که کمبود موضوع عکاسی در مراسم رسمی در بسیاری موارد در شهرستان رفسنجان حس می‌شود، افزود: از تشییع همه شهدای گمنامی که در شهرستان انجام شده بود عکس گرفته نشده بود یا اگر گرفته شده در چارچوب واحدی نبود لذا فراخوان با موضوع عکاسی از مراسم تشییع شهید گمنام توسط معاونت هنری شهرداری منتشر و با استقبال خوب از سوی عکاسان حوزه خبر و رسانه و عموم مردم مواجه شد.

سجادی از ارسال ۲۵۱ اثر از ۳۷ عکاس به دبیرخانه جشنواره «گرمای حضور» خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۱۶۹ عکس در بخش حرفه‌ای و ۱۸۲ عکس در بخش موبایلی بودند و نمایشگاه و مسابقه نیز در دو بخش مجزا برگزار شد.

معاون هنری شهرداری رفسنجان ادامه داد: بر اساس آراء هیأت داوران، ۱۳ اثر از ۹ عکاس در بخش موبایلی و ۳۹ اثر از ۱۶ عکاس در بخش حرفه‌ای برگزیده و در نمایشگاه این آثار که از سه‌شنبه گذشته دایر شد و امروز اختتامیه آن است، به نمایش درآمد.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه مدیران به هنر عکاسی تأکید و بیان کرد: با‌توجه به این‌که مردم فرصت خواندن متن بلند را ندارند باید حوزه سواد بصری بخش رسانه و تبلیغات را این‌قدر تقویت کنیم که با یک عکس همه حرف خود را به بیننده منتقل کنیم.

وی از آمادگی معاونت هنری شهرداری رفسنجان برای برگزاری دوره‌های آموزشی عکاسی و سواد رسانه‌ای از سطح مدیران تا رسانه‌ها و عامه مردم خبر داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید