دکتر فاطمه باقری

مشاور شهردار رفسنجان در امور فرهنگی و عمرانی گفت: پروژه توپوگرافی با هدف بررسی شیب شهر در حال انجام است.

  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، دکتر فاطمه باقری در گفتگویی اظهار کرد: بحث دفع آب های سطحی شهرمان یکی از مشکلاتی است که سالیان سال گریبان مردم رفسنجان بوده است.
وی افزود: طی مطالعات صورت گرفته در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای مرتفع نمودن این مشکل بایستی ابتدا توپوگرافی کل شهر را داشته باشیم.
مشاور شهردار در امور فرهنگی و عمرانی تصریح کرد: با گفتگوهایی که با مهندس کهنوجی شهردار صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم از یک شرکت معتبر بخواهیم توپوگرافی شهرمان را برداشت نماید.
وی افزود: در سال جاری طی انجام مراحل قانونی، قرارداد کار منعقد و مقرر شد شرکت معتبری اقدام به برداشت توپوگرافی شهر نماید.
فاطمه باقری گفت: پروژه توپوگرافی شهر با استفاده از پهپاد با هدف بررسی شیب شهر اعم از معابر خیابان ها و کانال ها در فازهای تهیه عکس هوایی و نقشه های dsm مدل رقومی سطح، تهیه لایه های نقشه آنالیز شیب، تهیه انواع مدل های رقومی سطح با هدف کنترل آب های سطحی، فرونشست زمین، بررسی سطح بر و کف ارتفاع املاک در پهنه شیب کلی شهر، تصیم گیری در خصوص میزان کرسی ساختمان های جدیدالاحداث، تهیه نقشه های تغییرات در حد عرصه و ساختمان با استفاده از تصاویر هوایی گذشته در حال انجام است.
وی بیان کرد: امید است با نتیجه گرفتن از این پروژه مشکلی که سالیان سال مردم رفسنجان در حوزه دفع آب های سطحی با آن روبرو بودند، حل شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید