?باستانی کاران “مسجد” را” خانه خدا” و “زورخانه” را “خانه حضرت علی(ع )”میدانند و از این رو است که آداب…

  • ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
  • لینک کوتاه

?باستانی کاران “مسجد” را” خانه خدا” و “زورخانه” را “خانه حضرت علی(ع )”میدانند و از این رو است که آداب و رسوم خاص این ورزش با مذهب و سلامت جسم و روان و پرورش سلامت جامعه و تفکر وخیر و برکت عجین گشته است .
?ورود متواضعانه از درب کوتاه زورخانه سمبل تواضع و خشوع را به اذهان می آورد و بر تارک این ورزش پهلوان منشانه نام بزرگانی همچون پوریای ولی پهلوان قرن هشتم و جهان پهلوان تختی ، پهلوان معاصر، میدرخشند.
?زینت یافتن و عجین شدن موسیقی زورخانه ای با اشعار،ابیات و عبارات اخلاقی فرهنگی و معنوی و تطیهر شدن دستان نوازنده ضرب زورخانه با آب وضو باعث پرورش روح و جان وگ ارشاد درونی این ورزشکاران می گردد و این همه در نهایت منجربه ارتقاء سطح تفکر معنوی وسلامت جامعه میشود.
?این پهلوانان می دانند که آنچه که در این دنیا ماندگاراست و افتخار محسوب می‌شود، سجایای مردانگی و فتوت است که در پهلوانان وجود دارد و این صفات باید در وجود همه جوانان تقویت شود که یکی از راه‌های آن توجه به ورزش پهلوانی و زورخانه ای است خصلت پهلوانی و ورزش زورخانه ای از خصلت های فرهنگی و اخلاقی ملت ایران است که علاوه بر محوریت سلامت، نشاط جسمی و روحی و تقویت روحیه تعاون و همگرایی آن، مدرسه ای از پرورش خصلت های مثبت اخلاقی و تربیت انسان و آرسته و غیور است.

?حضورورزشکاران زورخانه امام علی (ع)رفسنجان درهمایش فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد در پارک شهروند{اسدآبادفارسی}رفسنجان

? #معاونت_فرهنگی_اجتماعی
#روابط_عمومی_شهرداری وشورای اسلامی شهررفسنجان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید