دعای خیر اهالی شهرک امام خمینی(ره) پشت سر شهردار رفسنجان

  • ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
  • لینک کوتاه

ساکنان شهرک امام خمینی(ره) پس از سالها انتظار، بالاخره شاهد افتتاح پلی بودند که به زندگی آنها در این شهرک وابستگی شدیدی داشت. پلی که اگر چه شاید در دوران گذشته نیز می توانست به بهره برداری برسد اما با تلاش، ممارست و پشتکار شهرداری رفسنجان در دوره کنونی، ظرف ۶۰ روز به سرانجام رسید تا بتواند رکورد سریع ترین پروژه شهری را به نام خود ثبت کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، تلاش شبانه روزی پرسنل معاونت فنی عمرانی و سازمان عمران شهرداری از چشم اهالی شهرک دور نماند و به همین سبب بود که برخی از ساکنان شهرک، صرفاً برای تشکر از مهندس عظیمی زاده در مراسم افتتاحیه پل که در دهه فجر انجام شد، شرکت کردند. برخی گلی را تهیه و به شهردار رفسنجان تقدیم کردند، برخی نیز با نصب پارچه نوشته ای در عرشه پل، زحمات شهردار را در احداث این پل ارج نهادند.

به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رفسنجان عملیات عمرانی این پروژه که بتن ریزی آن بود ظرف ۳۱ روز صورت گرفت.

مهندس نوید شریفی می افزاید: مابقی عملیات مانند خیابان کشی اطراف، جابجایی میدان، جدولگذاری اطراف و سطح عرشه و نرده گذاری حدود ۱۵ روز زمان برد که در مجموع کل پروژه ظرف مدت ۴۷ روز به انجام رسید.

وی می گوید: در این پروژه حدود ۲۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی داشتیم که کل تولید این بتن توسط سازمان عمران انجام شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری رفسنجان نیز با ذکر مشخصات پروژه پل گیودری اظهار می کند: این پروژه ظرف مدت ۶۰ روز با کمترین زمان ممکن و با بیشترین سرعت توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری رفسنجان احداث گردیده است.

مهندس محمدعارف پوراسدالهی با ذکر اینکه عرشه پل به مساحت ۷۵۰ مترمربع با ارتفاع ۳ متر دارای ۵ دهنه ۶ متری می باشد، می افزاید: هزینه احداث پل گیودری حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه می دهد: پل گیودری که ارتباط شهرک امام خمینی را با خیابان نواب صفوی برقرار می کند جهت سهولت دسترسی ساکنان شهرک به مرکز شهر احداث شده است.

برای دیدن و تشکر از شهردار آمده ام

خانم جعفرپور که اگر چه از ساکنان شهرک امام خمینی(ره) نیست اما با توجه به سکونت دخترش در این شهرک به این مکان تردد می کند در این خصوص می گوید: تردد بسیار سخت بود، علی الخصوص هنگامی که آب رودخانه جاری می شد. بهتر است بگویم تا حالا یا امکان تردد وجود نداشت یا اینکه به سختی به این شهرک رفت و آمد می کردیم.

خانم جعفری که از اهالی شهرک امام خمینی(ره) به شمار می رود و در مراسم افتتاح پل این شهرک حضور دارد اینگونه اظهار نظر می کند: من هنوز آقای مهندس عظیمی زاده شهردار را ندیده ام و امروز آمده ام اینجا که ایشان را ببینم و از ایشان به خاطر احداث پل تشکر کنم، خیلی از ایشان راضی هستیم.

وی ادامه می دهد: خواهرم اینجا زندگی می کنند و هر وقت اینجا می آمدیم نه می توانستیم پیاده بیائیم نه با ماشین و خیلی اذیت بودیم ولی حالا که این پل را احداث کردند خیلی وضعیت خوب شده و همه ساکنان این شهرک راحت شدند.

آقای سید حسین نجفی از اهالی شهرک امام خمینی(ره) با تشکر از شهردار بخاطر احداث پل گیودری می گوید: بعد از چندین سال که این رودخانه پلی نداشت امسال شهردار آمد و این پل را احداث کرد. قبلاً بابت رفت و آمد به شهرک در مضیقه و سختی بودیم.

وی ادامه می دهد: قبلاً می آمدند و ته رودخانه را یک آسفالت سبک می کشیدند و می رفتند اما الان این پل با ساخت این پل یک کار ماندگار انجام دادند.

وی بیان می کند: خدا را شکر که در زمستان این پل را احداث کردند، این کار رضایت اهالی را در بر داشته و اگر اقدامات بعدی که آسفالت بند روزخانه است انجام شود، مناسب تر می شود.

خانم یزدانپناه نیز با یادآوری سرعت بالای اجرای پروژه، اظهار می کند: با وجود اینکه پروژه سنگینی بود اما خودم شاهد بودم که دست اندرکاران پروژه شبانه روز کار می کردند تا این پل به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه قبلاً برای رفت و آمد از پل مهدی آباد رفت و آمد می کردیم، می گوید: از شهردار تشکر می کنیم که پل را ساختند و واقعا مردم شهرک راحت شدند.

جز دعای خیر چیزی برای تشکر از شهردار نداریم

غلامرضا امامی یکی دیگر از اهالی شهرک است که در خصوص افتتاح پل گیودری این چنین می گوید: خدا پدر و مادر شهردار را بیامرزد که در این مدت در شهر خیلی کار کرده اند.

وی می افزاید: مسیر شهرک امام خمینی(ره) به خیابان نواب و در واقع مرکز شهر، قبلاً یک رودخانه خاکی بود که مجبور بودیم از مسیر رودخانه رفت و آمد کنیم. دفعات زیادی به شهرداری مراجعه کردیم و جواب مثبت هم می دادند ولی هیچ اقدامی نمی شد اما در زمان آقای عظیمی زاده ظرف دو ماه شبانه روز این پل را احداث کردند که جز دعای خیر چیزی برای تشکر از شهردار نداریم بگوئیم.

امامی با درخواست از شهردار برای آسفالت برخی کوچه های خاکی شهرک و رسیدگی به وضعیت روشنایی ابتدای شهرک، خاطرنشان می کند: اگر محبتی کنند بند خاکی پل را نیز آسفالت کنند دیگر هیچ توقعی از ایشان نداریم و امیدوارم خدا نگهدارشان باشد.

خانم مختاری یکی دیگر از اهالی شهرک با تشکر از کسانی که به طور شبانه روز تلاش کردند تا پل گیودری به بهره برداری برسد، بیان می کند: قبلاً به سختی از شهرک خارج می شدیم به طوری که یا از جای پمپ بنزین دور می زدیم یا از پل مهدی آباد که رفت و آمد به داخل یا خارج از شهرک را مشکل می کرد.

وی می گوید: از شهردار محترم تشکر می کنیم که وضعیت این پل را بعد از مدتها تعیین تکلیف کردند که ساکنان این شهرک آسایش داشته باشند.

خانم عباسی نیز با قدردانی از زحمات شهردار بخاطر رسیدگی به وضعیت سطح شهر، اظهار می کند: اینجا وضعیت خوبی نداشت و حتی یکسال آب رودخانه یک خودرو را برد اما کسی به این موضوع اهمیت نداد که بخواهد پلی برای اینجا احداث کند.

خانم کاظمی سخنان خانم عباسی را تکمیل کرده و می گوید: قبلاً برای رفت و آمد خیلی مشکل داشتیم زمستان که رودخانه می آمد اینجا بسته می شد که خدا را شکر این پل احداث شد. واقعا تردد سخت بود.

وی درخواستی نیز از شهردار دارد و می گوید: این شهرک خط واحد ندارد. قبلاً خط واحد داشت اما خط واحد شهرک را برداشتند و چند سال است که خط واحد در شهرک نیست. همچنین برخی کوچه های این شهرک آسفالت نیستند و شماره ندارند.

خانم صغری آخوندی نیز رضایتش از ساخت پل را با به کار بردن واژه «عالی» توصیف کرده و عنوان می کند: آقای عظیمی زاده لطف به رفسنجانی ها کرده که کوچه، خیابان، پل، پیاده رو و… را درست کرده، خدا عمرش بدهد. خدا به هر کسی که کار خیر می کند جزای خیر بدهد.

این ساکن شهرک امام خمینی(ره) ادامه می دهد: با ساخت این پل وضعیت خیلی عالی شده، قبلاً اصلا وضعیت خوبی وجود نداشت. از سرعت عمل پروژه نیز راضی هستیم.

درخواست ساکنان شهرک از شهردار

آقای محمد نبوی که در شهرک امام خمینی(ره) سکونت دارد با قدردانی از سرعت عمل اجرای پروژه پل گیودری، می گوید: ما ممنون شهردار هستیم که این پل را احداث کرد چرا که اینجا به این پل احتیاج مبرم داشت.

وی ادامه می دهد: قبلاً با وجود رودخانه و هنگامی که آب در آن جاری می شد امکان تردد در این مسیر وجود نداشت یا می بایست از جای پمپ بنزین یا پل مهدی آباد رفت و آمد کنیم.

خانم محمدی نیز با تشکر از شهردار و گروهی که دست اندارکار این پروژه بودند، عنوان می کند: واقعا خیلی اهالی و ساکنان این شهرک و کسانی که به اینجا رفت و آمد می کردند در رنج بودند و در این چند سال و سختی کشیدند اما احداث پل گیودری رضایت مردم را جلب کرد.

وی تأکید می کند: همه مردم شهرک از شهردار تشکر می کنند و امیدواریم اجرشان با خدا باشد. بالاخره این زحمات مطمئناً پیش خداوند گم نمی شود.

خانم کاظمی در ادامه سخنان خانم محمدی اظهار می کند: رفت و آمد خیلی سخت بود و اگر مقداری باران می آمد همه مردم با ترس از رودخانه عبور می کردند و یک مرتبه آب یک خودرو را با خود برد.

وی تصریح می کند: آقای مهندس عظیمی زاده در مجموع در این دو سال در تمام شهر خیلی زحمت کشیده اند و رفسنجان را آباد کرده اند. ما با هیچ زبانی نمی توانیم از ایشان تشکر کنیم و اجرشان با خدا.

خانم درکی نیز بر این نکته تاکید دارد که دعای خیر اهالی شهرک امام خمینی(ره) همیشه پشت سر شهردار است.

وی ادامه می دهد: تنها سختی و مشکل اصلی مردم شهرک امام خمینی(ره) ساخت این پل بود که به همت شهردار و پرسنل شهرداری این امر میسر شد، قبلاً تردد خانم ها و رفت و آمد بچه ها از مسیر رودخانه خیلی مشکل بود. ما خانم ها نمی توانستیم پیاده از اینجا عبور کنیم و حتی آب رودخانه برای خانه ها هم خطرناک بود.

خانم درکی آسفالت بند خاکی رودخانه، آسفالت و نامگذاری برخی کوچه ها، راه اندازی ایستگاه خط واحد را از تقاضاهای دیگر شهرک امام خمینی(ره) از مهندس عظیمی زاده شهردار رفسنجان اعلام می کند.

  1. میثم

    عالیه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید