شهردار رفسنجان جلسات دورهمی و نقد آثار هنری را گامی مفید در جهت ارتقای فرهنگ نقد پذیری و افزایش کیفیت آثار هنری دانست.

  • ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در بیستمین نشست «برشانه نشانه» که با حضور هنرمندان حوزه تجسمی برگزار شد، پای دغدغه ها، پیشنهادات و انتقادات هنرمندان در حوزه زیباسازی و مبلمان شهری نشست.

شهردار رفسنجان در ابتدای جلسه از اعتماد ایجاد شده بین شهرداری و هنرمندان شهر ابراز خرسندی کرد و برگزاری جلسات دورهمی و نقد آثار هنری که ۲۰ جلسه آن در یک سال گذشته از سوی معاونت هنری برگزار شد را گامی مفید در جهت ارتقای فرهنگ نقد پذیری و افزایش کیفیت آثار هنری چه در سطح نمایشگاهی و چه در حوزه شهری دانست.

وی گفت: برای ما پیشنهادات جذاب هنرمندان بسیار حائز اهمیت است و خود را نسبت به انجام آنها مسئول می دانیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا رفسنجان هنرمندان درجه یکی دارد، افزود: شهرداری در زمینه زیباسازی به همت شما هنرمندان کارهای بسیار زیادی انجام داده که نه تنها در استان بلکه نسبت به خیلی از شهرهای ایران هم در کیفیت و هم کمیت رتبه بالایی دارد.

مهندس کهنوجی با تاکید بر اینکه شما هنرمندان در واقع بازوی اصلی در طراحی و اجرای زیباسازی و مبلمان هستید، عنوان کرد: کارگروه های مختلف متشکل از هنرمندان جوان و اساتید در اداره سیما و منظر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: نقدهایی وجود دارد و ما هم قبول داریم؛ خود شما برای رفع آن راهکار ارائه دهید و وظیفه ما نیز حمایت کردن است.

شهردار رفسنجان پیشنهاد تدوین سند زیباسازی و مبلمان شهری که از سوی هنرمندان مطرح شد، را پیشنهادی مهم و راهبردی خواند و اظهار کرد: هنرمندان در این زمینه پیشگام شوند و این سند را تدوین کنید تا نه تنها ما بلکه شهرداران آینده هم طبق آن پیش روند.

مهندس کهنوجی با بیان اینکه فعالیت های هنری و زیباسازی بسیار بالا بوده اما آنچنان که باید اطلاع رسانی نشده است، گفت: طرح تدوین کتاب شناسنامه آثار هنری و سیما و منظر را در دستور کار قرار می دهیم که می تواند حتی مورد توجه و استفاده شهرهای دیگر هم باشد.

در این نشست در خصوص پیشنهاد پلیس زیباسازی و جلوگیری از آسیب رساندن به آثار‌ هنری در سطح شهر نیز موافقت شد.

شهردار رفسنجان در خصوص المان های نوروزی از هنرمندان خواست تا با هماهنگی اداره زیباسازی، کمیته هایی را تشکیل و تمام طرح و برنامه ها را پذیرش، ارزیابی و جانمایی کنند.

شایان ذکر است، در این نشست سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، حسینی معاون هنری و میرزمانی رئیس اداره سیما و منظر شهرداری نیز حضور داشتند.

 

عکس از امین قاسمیان 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید