محور گردشگری شهر رفسنجان آماده میزبانی از مسافران نوروزی

  • ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
  • لینک کوتاه

معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان گفت: با نزدیک شدن به زمان بهره برداری پروژه محور گردشگری خیابان بنفشه رفسنجان، این محور آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس محمد عارف پوراسدالهی اظهار داشت: شهرداری رفسنجان در راستای ایجاد شهر انسان محور و با هدف احیای میراث کهن و تاریخی شهر رفسنجان محور گردشگری خیابان بنفشه را احداث کرده است.

وی افزود: پروژه محور گردشگری خیابان بنفشه به طول ۴۰۰ متر در حدفاصل خیابان شریعتی تا خیابان عدالت قرار دارد.

 وی بیان کرد: شهرداری رفسنجان با هدف باز زنده سازی بافت تاریخی شهر رفسنجان نسبت به بهسازی محور خیابان بنفشه به صورت یک پیاده راه گردشگری اقدام کرد.

پوراسدالهی ابراز داشت: در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته بویژه کشورهای اروپایی، مدیران شهری از طریق تقویت کاربری های جاذب گردشگر در مناطق تاریخی فرسوده به منظور افزایش مطلوبیت فضایی اقدامات متنوعی را انجام می دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان به علت انتخاب خیابان بنفشه برای ایجاد محور گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: محور گردشگری خیابان بنفشه بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی از جمله قرار گرفتن آثار تاریخی شامل دیوار حصار، مجموعه پردیس(بادگیر معین) و دروازه تاریخی در این خیابان انتخاب گردید.

پوراسدالهی یادآور شد: این محور در گذشته در امتداد بازار تاریخی شهر رفسنجان قرار داشته است که با باز زنده سازی آن، این تاثیر به صورت سلسله مراتبی در بافت نفوذ و موجب احیاء آن می گردد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان به جزئیات اجرای محور گردشگری نیز اشاره و بیان کرد: برای این محور ۳۳۰۰ مترمربع سنگ کوبیک جهت فرش کف خیابان، ۲۴۰۰ مترمربع فرش آجری کف پیاده رو، ۱۰۰۰ مترطول جدول گذاری و ۸۰۰ مترطول کانیوو اجرا شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید