اجرای ۶۷ پروژه زیبا سازی شهری در رفسنجان در ایام نوروز

  • ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
  • لینک کوتاه

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به آماده سازی شهر رفسنجان برای ایام نوروز، گفت: در ماه پایانی سال ۶۷ پروژه زیبا سازی شهری در قالب المان های نوروزی ، دیوار نگاری ، نورپردازی ،  ساخت و راه اندازی آبنما و … اجرا گردید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس محمد مختاری اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار متر از معابر شهر رفسنجان برای ایام عید نوروز خط کشی و همچنین بیش از ۴ هزار مترمربع خط کشی عابر پیاده در این ایام اجرا گردید.

وی با اشاره به رنگ آمیزی جداول سطح شهر در ایام پایانی سال گذشته، افزود: در بخش فضای سبز نیز بیش از ۱۴ میلیون بوته نشای گل فصلی و ۱۵ هزار اصله درختچه و ۱۷ هزار درخت  در ماههای پایانی سال در شهر کاشته شد که شهر رفسنجان را به عنوان پرگل ترین شهر استان کرمان مطرح کرد.

وی با اشاره به نصب المان های نوروزی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال هر روز همکاران من در حوزه معاونت خدمات شهری، بیش از ۲ پروژه زیبا سازی شهری را آماده و اجرا  می کردند که زیبایی بصری ویژه ای به شهر بخشید.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به نصب ۷ سفره هفت سین در سطح شهر ، تصریح کرد: ساخت و نصب سفره های هفت سین در قالب یک مسابقه و جشنواره نوروزی بین ۵ آموزشگاه دخترانه سطح شهر اجرا گردید که نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

نصب المان طاووس و اذکار در ورودی شهر، گلدان های مختلف، آبنمای نوشتاری و آبنمای پرده ای، المان های قالی، المان تبریک سال نو، المان پسته در ورودی شهر در پایان سال گذشته از دیگر مواردی بود که وی به آنها اشاره کرد.

مختاری خاطرنشان کرد: آمار مسافران نوروزی در شهر رفسنجان در سال جاری نشان می دهد که نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری بازدیدکننده روبرو بوده ایم که این موضوع نشان می دهد وضعیت شهر بهبود پیدا کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از بوستانهای سطح شهر، یادآور شد: در سه بوستان ورودی شهر شامل آزادگان، معلم و نماز بیش از ۲۰ هزار نفر و از همه بوستانهای شهر بیش از ۵۰ هزار نفر بازدید کرده اند.

مختاری ادامه داد: محور گردشگری پیاده راه خیابان بنفشه که در پایان سال ۹۷ به بهره برداری رسید نیز در ایام نوروز بیش از ۱۲ هزار نفر بازدید کننده داشت، همچنین کاروانسرای شاه عباسی ۷ هزار نفر و خانه حاج آقا علی نیز  بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده را در ایام نوروز امسال به خود جلب کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان از بکارگیری ۲۶۸ نفر از پرسنل شهرداری در پارکهای سطح شهر جهت انتظامات و اطلاع رسانی محیطی در ایام نوروز خبر داد و گفت: به نظر می رسد این تعداد برای سال جاری کافی نبوده و بایستی در سال آینده این تعداد را افزایش دهیم.

مختاری بیان داشت: طبق بازدیدهای میدانی که از سطح شهر داشتیم یکی از مشکلات اساسی ما در ایام نوروز، بحث افاغنه بود که در برخی از پارکها مسائلی را ایجاد می کردند که امیدوار هستیم با برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاههای متولی بتوانیم مشکلات را به حداقل رسانده و مسافرینی که وارد شهر می شوند با فراغ بال بتوانند از محیط شهری و پارکها استفاده کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به نصب تابلوهای راهبردی در سطح شهر، یادآور شد: با نصب این تابلوها، ورود مسافرین به داخل شهر با هدایت بهتری انجام شد و این تابلوها وضعیت بهتری را از نظر اطلاع رسانی برای مسافران ایجاد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید