نمایشگاه کشوری گل و گیاه در رفسنجان برپا می شود

  • ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
  • لینک کوتاه

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس محمد ابوطالبی گفت: با پیگیری های صورت گرفته با یک شرکت به صورت مشارکتی نمایشگاه کشوری «گل و گیاه و ادوات کشاورزی» در رفسنجان برپا می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۹ بهمن ماه سال جاری در مصلی امام خامنه ای برگزار می شود، ادامه داد: ۴۰ شرکت در قالب ۷۴ غرفه از سراسر کشور در این نمایشگاه نام نویسی کرده اند.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کشوری «گل و گیاه و ادوات کشاورزی» برای نخستین بار است که در رفسنجان برپا می شود.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان تصریح کرد: سه روز نخست نمایشگاه برای نمایش و روز آخر نمایشگاه برای فروش اختصاص داده شده که امیدواریم استقبال خوبی توسط شهروندان از این نمایشگاه صورت بگیرد.

تنوع بیشتر در نمایشگاه گل و گیاه نهالستان شهرداری

ابوطالبی در ادامه همچنین به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه نهالستان شهرداری در اسفند ماه نیز اشاره کرد و گفت: هر سال نمایشگاهی برای فروش گل و گیاه در نهالستان شهرداری رفسنجان برگزار می شود که امسال طبق روال هر سال برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه گل و گیاه که اسفند ماه در نهالستان برگزار می شود هر ساله بالغ بر ۲۰۰ گونه گل و گیاه عرضه می شد که امسال تنوع آنها بیش از سالهای قبل خواهد بود.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه گل و گیاه نهالستان شهرداری رفسنجان هم قیمت مناسب است و هم سعی بر این شده از گونه هایی که عاری از هر گونه بیماری هستند استفاده شود و گونه های گل و گیاه از مکانهایی خریداری شده که قرنطینه گیاهی رعایت شده و از نظر واریته و پیوند مطمئن هستیم.

ابوطالبی همچنین با اشاره به عرضه دستفروشی گل و گیاه توسط برخی خودروها در ماههای پایانی سال، تأکید کرد: از مردم خواهشمندم به هیچ عنوان از این خودروهای سرراهی گل و گیاه خریداری نکنند چرا که این گونه ها منشا بیماریهای خاصی برای باغچه و گلخانه آنها است که انواع و اقسام آفتها را دارند و از طرفی دیگر چون اکثر این گلها ریشه ندارند در فاصله خیلی کوتاهی از بین می روند لذا پول خود را هدر داده اند.

وی اضافه کرد: در نهالستان شهرداری رفسنجان همکاران ما علاوه بر اینکه گونه های خوب و با کیفیت گل و گیاه را به شهروندان معرفی می کنند مشاوره خوبی نیز به خریداران می دهند و آنها را راهنمایی می کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید