افزایش ۴ میلیونی کاشت بوته نشا در شهر رفسنجان

  • ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
  • لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری  گفت: در سال جاری نشای بهاره فضای سبز شهرداری رفسنجان از ۸ میلیون بوته در سال گذشته به ۱۰ میلیون بوته و نشای پائیزه نیز از ۱۲ میلیون بوته در سال گذشته به ۱۴ میلیون بوته در سال جاری افزایش یافته است که در مجموع ۴ میلیون بوته نشا نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس محمد ابوطالبی اظهار کرد: در سال دو نوبت نشا کاری داریم که شامل نشاکاری بهاره و پائیزه می شود. نشا بهاره را در اوایل فروردین انجام می دهیم که طول عمر آن تا ابتدای فصل پائیز می باشد.

وی افزود: نشا کاری پائیزه در گونه های مختلف صورت می گیرد که از جمله آنها می توان به شب بو در چهار رنگ، بنفشه در پنج رنگ، قلمفل، همیشه بهار در دو رنگ، عالسوم و کلم در رنگهای مختلف اشاره کرد که این گونه ها در برابر سرما مقاوم بوده و اوج گل دهی آنها در اسفند و فروردین ماه می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی نشاها در مرکز تولید نهالستان شهرداری تولید شده و هیچ نشایی از خارج از شهر خریداری نشده است، عنوان کرد: پس از کاشت نشاها در مرکز تولیدات در نهالستان، آنها به سطح شهر منتقل می شوند.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته حداکثر تا ۲۰ میلیون نشای بهاره و پائیزه در رفسنجان داشتیم، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸ میلیون بوته برای فصل بهار و ۱۲ میلیون بوته در فصل پائیز بود.

ابوطالبی تصریح کرد: در سال جاری نشای بهاره فضای سبز شهرداری رفسنجان از ۸ میلیون بوته در سال گذشته به ۱۰ میلیون بوته و نشای پائیزه نیز از ۱۲ میلیون بوته در سال گذشته به ۱۴ میلیون بوته در سال جاری افزایش یافته است که در مجموع ۴ میلیون بوته نشا نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

وی در خصوص دلایل افزایش کاشت نشا توضیح داد: در بسیاری از مکانهایی که قبلاً گلکاری نمی شد در حال حاضر گلکاری انجام می شود از جمله در پارکها برای افزایش طراوات آنها بویژه در فصل نوروز این اقدام صورت گرفته است.

وی به گلکاری انتهای بلوار مطهری و ایجاد نشاکاری در دو مثلثی قبل و بعد از میدان خاتم الانبیاء(ص) اشاره و بیان کرد: کار دیگری که در میدان خاتم الانبیاء(ص) صورت می گیرد پس از نصب المان طاووس در این مکان تزئین و گل آرایی آن توسط فضای سبز شهرداری صورت خواهد گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید