رئیس اداره بهزیستی رفسنجان از رویکرد و توجه ویژه شهرداری به مسائل اجتماعی تشکر و قدردانی کرد.

  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، عباس بلندی در دیدار جمعی از اعضای کانون نابینایان با شهردار که به مناسبت روز عصای سفید برگزار شد، نشست صمیمی مهندس کهنوجی با توان‌خواهان در نخستین روزهای انتصاب خود به سمت شهردار رفسنجان را بیانگر توجه ویژه به معلولان دانست و یادآور شد: علاوه بر انتصاب مشاور شهردار در امور معلولان، در بحث مناسب‌سازی بصورت ویژه کار دنبال شده است هر چند راه نرفته زیاد است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری رفسنجان، ادامه داد: تا پایان امسال علاوه بر پیاده‌روها، حداقل دو چهارراه شهر رفسنجان به چراغ‌های راهنمای صوتی مجهز خواهد شد. همچنین دو اتوبوس مناسب‌سازی شده ویژه معلولان نیز توسط شهرداری خریداری شده است.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان از برگزاری چند دوره آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه فرزندپروری با همکاری شهرداری سخن به میان آورد و گفت: همه این موضوعات نشان می‌دهد عزمی در شهرداری رفسنجان وجود دارد تا اتفاقات خوبی در زمینه توان‌خواهان و مسائل اجتماعی رقم زده شود.

بلندی با بیان اینکه رفسنجان یکی از سه شهر استان کرمان در پایلوت‌ اجرای «شهر بدون مانع» است، عنوان کرد: امیدواریم با عزم و اراده شهرداری رفسنجان تا پایان دوره کنونی بتوانیم شاهد اتفاقات خیلی خوبی باشیم و رفسنجان را به عنوان به عنوان «شهر بدون مانع» معرفی کنیم.

وی مناسب‌سازی را تنها متوجه شهرداری ندانست و اظهار کرد: سند مناسب‌سازی شهرستان نوشته شده و از سال گذشته با برنامه عملیاتی پیش می‌رویم. در این سند وظایف همه دستگاهها مشخص و معین شده و همه دستگاهها باید یاری کنند. آنچه که مهم است اینکه معلولین نیاز به ترحم ندارند بلکه فقط باور می‌خواهند.
کمک به در اختیار گرفتن زمین برای احداث مجموعه کامل ورزشی برای معلولان از دیگر محورهای سخنان رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در این دیدار بود.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید